Welk hoofdstel te kiezen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chica12

Welk hoofdstel te kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 12:21

Vanmorgen is mijn teugel geknapt waardoor mijn paard op een teugel is gaan staan; bakstuk aan de ene kant kapot en kopstuk aan de andere kant kapot.

Een mogelijkheid zou zijn een langer bakstuk aan de kant waar het kopstuk kapot is en aan de andere kant een nieuw bakstuk.
Maarrrrr, ik ben niet zo van sleutelen aan tuig om het passend te maken. Ik rij ook veel buiten en wil echt wel op mijn tuig kunnen vertrouwen.

Het wordt dus een ander hoofdstel. Je hebt tegenwoordig anatomische hoofdstellen, maar is dit nu echt zo veel beter dan een "standaard" hoofdstel?
Qua prijzen loopt het ook best uiteen zie ik. Mijn budget is max. 150 euro, maar rond de 100 zou top zijn ( zadelpasser moet ook nog komen).

Iemand tips?

Anoniem

Re: Welk hoofdstel te kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 12:26

Ik heb een EJ hoofdstel. Licht anatomisch. En zacht onderlegd. Prima hoofdstel voor een mooi prijsje. Is dscht ik iets van 60/80 euro.

Afbeelding

Snoopysnoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 12:27

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 12:48

Nikahorseproducts heeft ook mooie anatomische hoofdstellen! Rond de 60 euro dacht ik. Zijn ook van goede kwaliteit.

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 12:56

Ik had hetzelfde probleem. Mijn vriend had zijn hoofdstel kapot getrokken.
Het is een groot paard met een lang en dun hoofd. Ik wilde het in 1x goed doen en wilde graag een hoofdstel op maat.
Die is vrijdag geweest en het is zo'n mooi hoofdstel geworden. Ik heb hem door een Bridle 2 fit dealer aan laten meten.
Hij zit echt super. Je bent wel wat meer geld kwijt.

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 12:58

Afbeelding

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 13:01

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 13:26

Ik heb een anatomisch gevormde van Nika Horseproducts. Niet super duur €61,95. Super fijn net hoofdstel. En super zacht.
Heel blij met dit hoofdstel!

Hoofdstel valt wel redelijk groot vind ik.
Vooral de bakstukken enzo.

Afbeelding

Linkje hoofdstel:
https://www.nikahorseproducts.nl/index. ... black.html

Mirjam_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 14:02

Boven je budget, maar hands down de anatomische Pioneer van PS of Sweden. 2 heel verschilende paarden ( wel 2 hete, gespannen paarden) doen het er zo goed op, ik merkte bij beide zoveel verschil met een normaal hoofdstel! Ze lieten sneller hun hoofd zakken en lieten ook de spieren in hun hals sneller los. Ik weet niet of er goede dupes zijn van dit hoofdstel, maar deze is van topkwaliteit

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 14:07

Nika zou ik dus nooit doen.
Ik vind het leer echt net karton, en ja ik heb een nika in gebruik in mijn handen gehad.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 17:10

Ik heb het Premiera Verona hoofdstel van HypoStore. Mijn paard mocht op de foto voor op de website, waardoor ik het hoofdstel in handen had. Was gelijk enthousiast en heb het hoofdstel na de foto's niet meer teruggeven :+

Heel fijn hoofdstel met prachtig kopstuk. Boterzacht en wat dikker onderlegd, waardoor het echt een kussen effect geeft. Komt ook in een mooie opbergtas met teugels. Voor de eerste keer gebruiken heb ik het 2x ingevet en het is nu heel soepel leer. Valt binnen je budget en is deels anatomisch. De neusriem wordt smaller aan de zijkant en vooral het kopstuk is top gevormd. Op de foto heeft mijn paard het zwarte hoofdstel om, maar het hoofdstel is er ook in het bruin (ook wit onderlegd).

Afbeelding

Afbeelding

Chica12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 17:31

Wauw mooie foto's meiden! iedereen bedankt voor de tips alvast.

Chica12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-20 09:33