Het zadelprobleem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

trysteffy

Het zadelprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 17:55

Hoi hoi,

Gister was er een kraker voor mijn bijrijpaard.
Nou had ik ook even gekeken hoe het zadel lag wat we al wisten dat ie opgevuld moest worden.
Maar hij zei ook dat ie dus te lang is en net op de laatste rib kwam.
Wij (ik en de eigenaar) natuurlijk neee ships we hebben het zadel net 2 jaar hellemaal nieuw gekocht bij de dealer van het zadel en 2 maanden opgewacht dat ie binnen kwam.
Maar nou zaten wij dus een beetje te kijken naar de verkoopfotos van de dealer op de website en dat lijken iets kortere kussens dat onze zadel. Of zijn wij nou zo gek? Ook zo gek dat de dealer toen zei dat die goed lag. En we moesten niet een inch maat groter Want dat was te groot voor hem zei die nog.
Na 2 jaar kunnen we natuurlijk niet nu pas het zadel is niet zoals de foto moesten we natuurlijk veel eerder mee wezen. Maar toch zitten wij even met onze handen in onze haren want een ander zadel ja daar heb je niet opgerekend en nu niet gespaard.

Hierbij foto’s van het zadel

Afbeelding

En foto van de zadel op de website

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:04

Bijzonder hoe die krakers altijd opeens ook alle verstand van zadels hebben.

Zonder ook maar een stap te hebben gereden met het zadel, weten zij de klant altijd te vertellen dat het zadel de boosdoener is.

Spoiler:
Had toentertijd beter mijn geld kunnen investeren in een chiropractici/osteopaat/whatever kunnen investeren dan de msfc.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:08

Ik heb ook een ervaring met iemand die zadelpasser is en fysio. gaf ook aan dat mijn boom gebroken is omdat het zadel teveel kraakt. Ik ermee naar Divoza en die dachten van niet. Ik vind het ook wel lastig hoor wat ik er nou mee moet. Een kapotte boom staat gelijk aan het zadel eigenlijk wel weg kunnen gooien. Ook lag die van mij volgens mij op de laatste rib. Ze mag van mij het zadel wel eens nakijken maar dat is nu gewoon even niet mogelijk natuurlijk.

Maar goed mijn paard loopt ontspannen onder het zadel en geeft geen tekenen van pijn zoals bokken of bijten bij het opzadelen. Ik denk altijd een paard gaat echt niet ontspannen en over zijn of haar rug lopen als het zadel niet goed is.

Gewoon even de dealer langs laten komen als daar een zadel service bij zit.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:08

Ik laat mn zadels altijd doen bij country mill in Nijkerk. Nog nooit problemen gehad. Ook niet vanuit Ostheopaat of fysio. Altijd alles tip top in orde. Dus misschien een optie om er daar eens naar te laten kijken? Die kunnen namelijk ook kussens ombouwen mocht het nodig zijn

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:13

Is het niet dat het zadel dat jullie aangeschaft hebben grotere kussens heeft dan het paszadel had?
Ik zou even contact opnemen met degene waar jullie het zadel bij gekocht hebben of diegene het paszadel nog heeft.
Dan kun je even vergelijken.

Mijn ervaring is helaas dat een zadel dat je besteld lang niet altijd exact hetzelfde is als het paszadel dat goed lag en goed zat... -O-

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 19:21

Nielojram schreef:

Zonder ook maar een stap te hebben gereden met het zadel, weten zij de klant altijd te vertellen dat het zadel de boosdoener is.

Spoiler:
Had toentertijd beter mijn geld kunnen investeren in een chiropractici/osteopaat/whatever kunnen investeren dan de msfc.

Normaal hadden wij ook een chiropractor maar die van ons is al langdurig ziek heeft te lang met een hersenschudding doorgelopen en is overigens ook dierenarts.

AnnexUdith schreef:
Ik heb ook een ervaring met iemand die zadelpasser is en fysio. gaf ook aan dat mijn boom gebroken is omdat het zadel teveel kraakt. Ik ermee naar Divoza en die dachten van niet. Ik vind het ook wel lastig hoor wat ik er nou mee moet. Een kapotte boom staat gelijk aan het zadel eigenlijk wel weg kunnen gooien. Ook lag die van mij volgens mij op de laatste rib. Ze mag van mij het zadel wel eens nakijken maar dat is nu gewoon even niet mogelijk natuurlijk.

Maar goed mijn paard loopt ontspannen onder het zadel en geeft geen tekenen van pijn zoals bokken of bijten bij het opzadelen. Ik denk altijd een paard gaat echt niet ontspannen en over zijn of haar rug lopen als het zadel niet goed is.

Ja die van ons is de laatste tijd narig met aansingelen heeft ie niet met een andere zadel.
En ook het onder treden gaat lastiger aangezien we nu hoger rijden dan 2 jaar geleden.

Horseloverl schreef:
Ik laat mn zadels altijd doen bij country mill in Nijkerk. Nog nooit problemen gehad. Ook niet vanuit Ostheopaat of fysio. Altijd alles tip top in orde. Dus misschien een optie om er daar eens naar te laten kijken? Die kunnen namelijk ook kussens ombouwen mocht het nodig zijn

Nou zo zat ik te denken of het kan of het omgebouwd kan worden. Nijkerk is niet echt om de hoek komen die ook op locatie?

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 19:22

Nouvel schreef:
Is het niet dat het zadel dat jullie aangeschaft hebben grotere kussens heeft dan het paszadel had?
Ik zou even contact opnemen met degene waar jullie het zadel bij gekocht hebben of diegene het paszadel nog heeft.

Mijn ervaring is helaas dat een zadel dat je besteld lang niet altijd exact hetzelfde is als het paszadel dat goed lag en goed zat... -O-

Maar het gekke is ik keek op hun fb en zag precies het zelfde zadel als onze die kussens waren wel zoals de voorbeeld foto.

Flevolander

Re: Het zadelprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:26

niet gaan speculeren, gewoon je zadelmaker bellen/overleggen of dit kan dat het zadel te lang is..

Equos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:35

Het kan idd dat jullie zadel afwijkt van het zadel op de foto, helaas is dat erg lastig te beoordelen door middel van een foto.. Misschien handig om ook door de zadelmaker te laten beoordelen, heb je een soort 'second opinion' Loopt je paard wel goed onder dit zadel?

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 20:31

trysteffy schreef:
Nielojram schreef:

Spoiler:

Normaal hadden wij ook een chiropractor maar die van ons is al langdurig ziek heeft te lang met een hersenschudding doorgelopen en is overigens ook dierenarts.

AnnexUdith schreef:

Ja die van ons is de laatste tijd narig met aansingelen heeft ie niet met een andere zadel.
En ook het onder treden gaat lastiger aangezien we nu hoger rijden dan 2 jaar geleden.

Horseloverl schreef:

Nou zo zat ik te denken of het kan of het omgebouwd kan worden. Nijkerk is niet echt om de hoek komen die ook op locatie?

Boven de 5 personen wel. Dus als je samen met andere het kan doen of ze zitten in de buurt kunnen ze langskomen

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 20:54

Ik vrees dat je kraker (en je paard als ie narrig doet bij het aansingelen) gelijk heeft. Het zadel ligt zelfs nog iets te ver naar voor dacht ik (moet achter de schouder liggen), dan komt ie helemaal te ver naar achter.

Een goede osteo/fysio/kraker zal hopelijk ook wel wat geleerd hebben over zadels, want anders ben je enkel symptomatisch aan het behandelen. En deze die er niets van afweten, zullen vaak (oké, mss niet altijd) toegeven dat het niet hun specialiteit is.

Sandy1103

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 20:56

AnnexUdith schreef:

Dat laatste is niet helemaal waar. Mijn paard loopt als een zonnetje qua ontspanning. Echt actief verzamelen en de oprichting heeft hij altijd wat lastig gevonden.
Toch een scheef zadel helaas. Wordt nu opgevuld. Ben heel benieuwd

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 22:02

trysteffy schreef:
Nouvel schreef:

Maar het gekke is ik keek op hun fb en zag precies het zelfde zadel als onze die kussens waren wel zoals de voorbeeld foto.

Ik zou de zadelmaker er even over contacten.