Ik ben op zoek naar een fijn paar springchoenen voor tijdens het rijden. Ik heb voor op de wei een paar van Harry's Horse die perfect zitten, maar voor het rijden zou ik graag iets hebben wat net even anders is.
Heb vanmiddag bij de Epplejeck twee paar gehaald, en volgens mij is geen van beide echt passend. De één te kort, de ander te lang. Nu weet ik dat het echt per merk verschilt hoe zo'n springschoen valt, dus ik heb van tevoren paard z'n voeten opgemeten.
Echter omdat ik geen enkel paar van 9cm hoog kon vinden, uiteindelijk dus voor 10 á 11 cm hoog gegaan. De omtrek zou ongeveer 20 cm moeten zijn, maar op dat gebied leek eigenlijk ook alles ofwel veel te smal ofwel veel te groot.
Dit is zijn huidige paar, waar ik echt mega tevreden over ben:

Hier heb ik twee paar van, zodat ik ze kan afwisselen.
Dan heb ik een paar van Anky gekocht, en van bridle... nog iets, ik weet even de naam niet meer. Goedkope, in ieder geval, maar ze matchen zo mooi bij zijn zadelpad.

Vinden jullie dat er één past? Zo ja, welke? Ik denk namelijk dat de Anky wat te kort is (maar een maat groter is zeker te wijd), en de rode wat te lang. Die valt wel perfect aan de bovenkant, trouwens.

Alle springschoenen zijn maat M.
Alvast bedankt voor het meedenken.