Ik woon in het buitenland en heb vorig jaar een nieuw zadel in Nederland gekocht. Past in princiepe prima op mijn paard, en ik vindt het tot zover ook een prima zadel om in te zitten. Nou heb ik een hoop lichamelijke klachten gehad en dacht dan ook dat mijn probleem daar vandaan kwam. Ik krijg erg last van mijn rechterheup en bovenbeen tijdens het rijden. Totdat ik begin dit jaar op buitenrit was en ik er per stom toeval achter kwam dat mijn kniekussens niet gelijk zitten ten opzichte van elkaar.
Ik heb dit probleem voorgelegd aan de desbetreffende zadelmaker en ik kon het opsturen zodat er naar gekeken kon worden. Inmiddels 3.5 maand verder nog steeds zonder zadel. De zadelmaker wil er niet aan dat het rechter kniekussen zeker een cm of 2/3 bovenaan verder naar achteren ligt dan de linker. Volgens hem lijkt dit zo omdat het een handgemaakt zadel is?

Nu wil hij mij aan een nieuw zadel helpen omdat het volgens hem niet geschikt is voor mij. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar voornamelijk financieel niet op zit te wachten, vlak voor ik het opstuurde heb ik het nog laten nakijken en opnieuw laten opvullen a 300 euro, weggegooid geld dan dus. Een even oud ander zadel om eventueel mee te ruilen is er op dit moment niet en zou ik dan op moeten wachten (en niemand weet hoelang dat gaat duren).
Alsnog ben ik van mening dat het niet met mijn houding te maken heeft, ik rij nu al die tijd zonder zadel en heb nergens last van.. Maar zonder zadel is gewoon niet ideaal. Ik ben van mening dat de kniekussens scheef zitten en dat is vrij duidelijk te zien ook nog als je in het zadel zit. Mijn rechter bovenbeen wordt gewoon verder naar achteren gedrukt dan links.
Ik ga het merk niet noemen, ik vindt het namelijk niet netjes om dit openbaar te zetten. Foto kan ik evt in pb sturen.
Heeft iemand ervaring met zoiets of een idee wat ik hiermee kan?