Ervaringen nieuwe Norton & Eric Tomas zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre98

Ervaringen nieuwe Norton & Eric Tomas zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 22:23

Hoihoi bokkers!

Ik zit de laatste tijd weer veel te veel op internet te speuren en kwam via facebook een Eric Thomas zadel tegen.

Nu ben ik benieuwd wat de ervaringen zijn met deze zadels.

Ook zag ik op internet Norton zadels voorbij komen. Hier heb ik alleen ervaringen uit +- 2008 van kunnen lezen, en inmiddels zie ik ook dat er nieuwere zadels tussenzitten met verwisselbare kopijzers. Ik begreep dat dit eerst niet zo was, dus ben benieuwd of er mensen zijn met nieuwere ervaringen.

Disclaimer;
Ik ben puur benieuwd omdat ik het goedkopere zadels vond en gewoon lekker doelloos op internet aan het rondkijken ben :)

Afbeelding

Afbeelding

Sterre98

Re: Ervaringen nieuwe Norton & Eric Tomas zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-20 12:07

Niemand?

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 12:39

Ik heb het tweede zadel (Eric Thomas) een paar jaar gehad! Heel erg fijn zadel en lekker mee gecrosst, veel mensen dachten altijd dat ik een leren zadel had :) Maar kon heel makkelijk modder eraf spuiten en boom kon ik een andere maat in doen (wel handig met een jonkie).
Paard liep er ook lekker onder, nu paard verkocht maar zou zo weer voor het zadel kiezen.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-20 12:47

kikkerdril4 schreef:
Ik heb het tweede zadel (Eric Thomas) een paar jaar gehad! Heel erg fijn zadel en lekker mee gecrosst, veel mensen dachten altijd dat ik een leren zadel had :) Maar kon heel makkelijk modder eraf spuiten en boom kon ik een andere maat in doen (wel handig met een jonkie).
Paard liep er ook lekker onder, nu paard verkocht maar zou zo weer voor het zadel kiezen.

Oh super! Weet je toevallig hoe het zat met de ruglengte?
Want kan dit zadel alleen in 16 inch en 18 inch vinden, maar vraag me af of de 18 niet te lang gaat zijn..

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 12:56

Ik heb de Eric Thomas gehad en toevallig van de week verkocht :P Heel fijn zadeltje voor die prijsklasse! Helaas niet aan te passen aan mijn paard..

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 13:07

Ik heb het tweede model gehad voor mijn vorige paard voor de keren dat we sprongen/crossen. Best goede ervaring mee, zat fijn (zachter en iets steviger dan Wintec) en pasvorm was redelijk goed voor wat het zadel kost. Later is het zadel intensiever gebruikt (3-4X p) door een familielid voor een jaar of twee (enige zadel waar ze vrij goed in kon zitten) en na een paar jaar was helaas wel de boom een beetje scheef geworden en heb ik het zadel weggegooid. Voor het geld wat het zadel gekost heeft heb ik er dus wel plezier van gehad, alleen goed in de gaten houden of de vulling en kussens goed blijven.

Ik volg even mee wat betreft het eerste zadel, ben weer op zoek naar een zadel voor af en toe een sprongetje en de nieuwe modellen zien er mooi uit.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-20 13:36

Ghostattack schreef:
Ik heb de Eric Thomas gehad en toevallig van de week verkocht :P Heel fijn zadeltje voor die prijsklasse! Helaas niet aan te passen aan mijn paard..

Jahoor doe niet zo gemeen :+

Maar ik denk dat jij een kleinere inchmaat hebt dan ik toch?

Ben zelf 180 met lange poten haha

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-20 13:36

XladyX schreef:
Ik heb het tweede model gehad voor mijn vorige paard voor de keren dat we sprongen/crossen. Best goede ervaring mee, zat fijn (zachter en iets steviger dan Wintec) en pasvorm was redelijk goed voor wat het zadel kost. Later is het zadel intensiever gebruikt (3-4X p) door een familielid voor een jaar of twee (enige zadel waar ze vrij goed in kon zitten) en na een paar jaar was helaas wel de boom een beetje scheef geworden en heb ik het zadel weggegooid. Voor het geld wat het zadel gekost heeft heb ik er dus wel plezier van gehad, alleen goed in de gaten houden of de vulling en kussens goed blijven.

Ik volg even mee wat betreft het eerste zadel, ben weer op zoek naar een zadel voor af en toe een sprongetje en de nieuwe modellen zien er mooi uit.

Klinkt goed!

Ik zit alleen te kijken met de lengte van de kussens. Iemand die daar iets over van vinden?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 13:37

Ik had de 16 inch versie inderdaad :')

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 13:59

Ik had een Eric Thomas Advance VS. Prima zag er leuk uit maar oh zo hard en stug en oncomfortabel. Werd na een paar jaar ook niet beter. (lang leve kunsstof) De zadelbladen zijn veel te dik, hulpen kwamen slecht door en goed het been er aan houden bij mijn onzekere pony op de sprong was er niet bij.

De aanschaf van mijn leren Bates dressuur en Passier springzadel was in ieder geval een ware verademing. Ik heb voor de Passier evenveel betaald als de ET nieuw en het is een wereld van verschil, had ik meteen moeten doen ipv de ET kopen.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-20 16:11

Hmm ja.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf eigenlijk in bijna elk zadel wel fijn kan zitten, dus daar ben ik wel blij mee.

Maar voor ik weer naar zadels (mag :+ ) ga kijken moet ik van mezelf eerst maar met het dressuurzadel een sprongetje wagen :)

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-20 19:13

Niemand die iets van de lengte van de ET zadels weet?

Kmbly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 10:57

Ik heb deze week een ET zadel laten bestellen.
De fitter (of hoe die ook heet)
Bij testrijden was hij heerlijk zacht. Hij is wel aan de duurdere kant, maar dat heb je snel met leer en verstelbare boom...
Ik ben heeeeel benieuwd hoe hij mij gaat overleven :=