Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Duhelo schreef:Deze valt qua inwerking ook nog mee. Ik zou dan opteren om de neusriem niet te vast te doen (zo kunnen de scharen al een paar cm bewegen, paard voelt het wel maar het werkt dan nog niet scherp in onder de kin en achter de oren. ). Als je dan nog opteert voor een goed onderlegde neusriem en bij voorkeur de kinriem ook onderlegd (ik gebruik ofwel een stevige biothaan kinriem, gemaakt door dabo's design (die is aan twee kanten verstelbaar, onderlegd met neopreen en heb ik ringen laten onderzetten, zo kan je die ook gebruiken om ze mee aan te binden, of op de gewone kinkettinkjes heb ik een gel of neopreen beschermertje) dan valt het wel mee betreft scherpte.
DGL schreef:Heb je precies die van het plaatje? Want dan zou je ook je teugels om kunnen klikken naar de ringetjes (of zijn die niet stevig genoeg?) als je klipjes hebt, of een tweede paar teugels eraan hangen. Maar dat laatste is wel echt even oefenen qua teugel voering. Dan heb je sidepull in de bak en hackamore voor buiten.
Horsetopia schreef:Ik gebruik deze hack
https://www.boomlooszadelbecidor.nl/a-4 ... hoofdstel/
en het hangt op de hoogte van een hoge neusriem.
Ik probeer natuurlijk zo licht mogelijk te blijven met mijn handen maar het is niet dat mijn teugels met boogjes doorhangen