Het allerbeste vliegenmasker.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Het allerbeste vliegenmasker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 17:56

Ziet er mooi uit Floor!

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Het allerbeste vliegenmasker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 18:49

Wat is WW voor een merk? :)*

Floorg18

Berichten: 250
Geregistreerd: 06-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 20:01

Woof wear :)

Gizeppie

Berichten: 2788
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 22:12

MISTRAL94 schreef:
Floorg18 en dit dan? Dit drukt niet achter de oren.

[ [url=m/NfjW1A.jpg]Afbeelding[/url] ]


Verschilt heel erg per paard. Bij die van mij drukt hij wel..

Slmt9

Berichten: 4836
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 17:07

Welk masker is het meest ruinen-proof?
Onze ruinen spelen veel en vaak rondom het hoofd. Daarnaast schuurt die van mij maskers graag af (field relief)
Mijn paard staat 24/7 buiten zonder halster.

Ik was nu naar deze aan het kijken:
https://for-horses.nl/product-category/ ... enmaskers/

Iemand ervaring mee of juist andere aanbevelingen?

Tot slot: zijn neus verbrand met de felle zon. Maar netjes zijn voor hem te benauwd. Suggesties?

Sandra_H

Berichten: 2717
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 21:07

Slmt9 schreef:
Ik was nu naar deze aan het kijken:
https://for-horses.nl/product-category/ ... enmaskers/

Tot slot: zijn neus verbrand met de felle zon. Maar netjes zijn voor hem te benauwd. Suggesties?


Ik heb er twee van haar. Hele fijne maskers, maar die van ons laat sowieso alles zitten. Je kunt ze precies zo laten maken als je wilt, en zelfs maatwerk is mogelijk. naast een neusnetje kunnen er ook slierten aan, dat zal misschien ook al iets schelen tegen verbranden. Maar daarvoor heeft die van mij z'n neusnetjes.

Slmt9

Berichten: 4836
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 21:27

Ik zag de sliertjes idd, ik vroeg me dan alleen af of ze wel tot over de neus komen.
De netjes lijken erg dicht tegen de neusgaten te zitten. Lijkt dat alleen zo door de foto’s?

Tancreda4

Berichten: 24079
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 22:44

Tancreda4 schreef:
[ [url=m/w8T8Yx.jpg]Afbeelding[/url] ]
Als iemand deze van weatherbeeta in zwart /full tegen komt hoor ik het graag. Kan het helaas zelf niet vinden!!



Afbeelding

Weet iemand of er meer van dit soort maskers bestaan? Liefst zonder oren maar met mag ook. Maar het gaat met name om de neusgat uitsparingen. Want door luchtweg perikelen kleeft er snel viezigheid aan wat de ademhaling net iets kan belemmeren, maar zonder neusflap verbrand ze. Dit lijkt mij een mooie tussenweg.

Wie weet er eentje? Belang is wel dat hij niet wit is, daar kon ze niet mee overweg.

quintusgl

Berichten: 4453
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 22:53


Tancreda4

Berichten: 24079
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 22:59

Bedankt! DIe eerste kan ik nog eens proberen. De tweede heb ik. Enorm fijn ding, maar zit ik dus wel met dat vies worden & ademhaling iets lijken te belemmeren daardoor. Ik maak hem elke dag schoon en durf hem eigenlijk niet 24/7 aan te laten daardoor.
Maar de eerste ziet er al beter uit met die lichte uitsparing! bedankt :)

Sandra_H

Berichten: 2717
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 06:50

Slmt9 schreef:
De netjes lijken erg dicht tegen de neusgaten te zitten. Lijkt dat alleen zo door de foto’s?


Geen idee, ik heb een los netje voor buiten. Die van mij heeft in het late voorjaar/zomer (nu dus) 24/7 een masker op en het lijkt me voor hem niet fijn om 24/7 en dus ook op stal ook dat netje om te hebben. Daar is het ook niet nodig omdat hij op stal afwisselend binnen en buiten staat en dus niet zo snel verbrandt.

Slmt9

Berichten: 4836
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:35


superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het allerbeste vliegenmasker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:19

Mijn ruin met luchtwegproblemen had er eentje met een netje. Die is overleden, maar mijn andere ruin reageert op pollen, dus hem die nu om gedaan. past net.

Netjes komt iets voor de neusgaten en wordt wel vies, maar op zich is er echt ruimte genoeg om te ademen.

Ik doe ze na de ochtend om en 's avonds weer af. Ze kunnen er wel 24/7 mee zien en rondlopen, maar vind het fijn voor de huid, omdat ze soms wel een randje krijgen, ondanks zoektocht naar goede maskers.

Die ruin en de merries hadden met slierten en beviel ook altijd goed. maar 1 merrie doet standaard haar masker af, ggrrrr. En dan gaat ze weer staan schuilen, omdat ze de beestjes lastig vindt, domme doos.

Ze hebben nu ook de dekens 24/7 op. Dat vind ik dan weer onzin om te blijven wisselen.

Slmt9

Berichten: 4836
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Het allerbeste vliegenmasker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 18:40

Welke had jij voor je ruin met longproblemen?

Dekens vind ik idd ook niet erg 24/7, vind ik toch anders dan continu iets voor je ogen en/of neusgaten.

Ik ben nog steeds in twijfel of ik het ga doen en weet ook nog steeds niet welke {:}
Twijfel tussen de shires met wat meer neusgatvrijheid en de lycra van forhorse.

Sandra_H

Berichten: 2717
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:52

Ach die van ons staat eigenlijk al jaren zo in voorjaar/zomer. Eigenlijk sinds we hem eens met 2 dikke bijna dichte ogen aantroffen. Nooit achter gekomen wat het is geweest, maar gezien zijn (over)gevoeligheid voor alles wat kriebelt is het het meest waarschijnlijk dat hij gewoon heel erg heeft staan schuren.
Met masker en uv-werende vliegendeken staat hij buiten én binnen relaxed en blijft ie overal heel.

Tancreda4

Berichten: 24079
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 22:39

Slmt9 schreef:
Welke had jij voor je ruin met longproblemen?

Dekens vind ik idd ook niet erg 24/7, vind ik toch anders dan continu iets voor je ogen en/of neusgaten.

Ik ben nog steeds in twijfel of ik het ga doen en weet ook nog steeds niet welke {:}
Twijfel tussen de shires met wat meer neusgatvrijheid en de lycra van forhorse.


De shire komt morgen als het goed is bij mij binnen, zal dan wat foto's maken hoe hij valt!

Slmt9

Berichten: 4836
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Het allerbeste vliegenmasker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 22:52

Thanks, ik ben heel benieuwd!!

Van Forhorse gaf aan dat ze het flapje ook ongeveer zo kan maken. Zal iets anders zijn omdat hun model verder door loopt. Maar wel met meer neusgatvrijheid. Leuk scrabble woord ;)

Beslis ik morgen welke het word na jouw foto’s tancreda!

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 00:09

Slmt9 schreef:
Welke had jij voor je ruin met longproblemen?

Dekens vind ik idd ook niet erg 24/7, vind ik toch anders dan continu iets voor je ogen en/of neusgaten.

Ik ben nog steeds in twijfel of ik het ga doen en weet ook nog steeds niet welke {:}
Twijfel tussen de shires met wat meer neusgatvrijheid en de lycra van forhorse.


Ow, heb net laatste ronde gedaan en wilde nog kijken naar merk. Doe ik morgen gelijk.

Ik heb vanmiddag de dekens af gedaan. Er stond een flinke wind, dus geen beestjes en konden ze lekker rollen en doen. Uiteraard lag een uurtje later de wind en zaten er beestjes, maar leg ze morgen ochtend wel weer op.

Mijn merrie had vorig jaar echt een mega dik oog en die vond ooggel niet zo fijn, maar het was wel snel weg daarna. Daarna zag ik bij de rest ook beginnende reacties, dus geen idee welk beestje de boosdoener is.

Mijn ene ruin schuurt alsnog en heeft gaatjes in zijn deken van vorig jaar. Had voor 2 nieuwe dekens met rekbare stof op schoft, Die had ik daarvoor ook, beviel goed, maar kon ze niet meer vinden. Nu die van Ej, maar die hebben dus geen buik.
De andere merrie heeft een oude van dr moeder van Nika, maar staat alsnog te schoppen als ze op dr benen zitten. Voor haar zou een pyjama beter zijn. Maar kan het me zoooooooooo voorstellen. Ik wil ook liever in een klamboe uitmesten.

dena_mii

Berichten: 817
Geregistreerd: 04-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 13:00

Floorg18 schreef:
Ik had de cashel besteld, maar die was te groot. Toevallig kwam ik dit weekend die van WW tegen op wedstrijd. Gepast en gekocht. Kende deze helemaal niet, maar hij zit prima!
[ [url=m/8Ex5zw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2cKnU6.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hier hetzelfde probleem, al jaren vliegenmasker op zonder problemen, vorig jaar helaas wondjes gekregen van eentje van Kramer (met zo'n elastiekenrandje) en witte plekken over gehouden. Nu weer terug bij de Cashel, maar twijfel nu of de haren er weer af gaan, dus toch opnieuw drukt (masker heeft hij al op vanaf z'n derde, hij wordt 7 dit jaar). Hij heeft hem 's nachts af en geen halster er overheen.

Hoe bevalt het masker tot nu toe? Ben ook opnieuw aan het rondkijken, heb inmiddels zo'n 6 maskers liggen (ook nog van z'n moeder die is overleden). Hij deelt ze met z'n zus, die heeft gelukkig nergens last van, dus schuif wat door en probeer van alles.

Ik heb liggen:
- Cashel zonder oren
- Bucas (oud masker, lichtblauw model met oren)
- Amigo (met en zonder oren, want die had hij al eens kapot)
- Kerbl finostretch met oren
- Kramer met franjes en oren

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 13:06

Slmt9 schreef:
Welke had jij voor je ruin met longproblemen?

Dekens vind ik idd ook niet erg 24/7, vind ik toch anders dan continu iets voor je ogen en/of neusgaten.

Ik ben nog steeds in twijfel of ik het ga doen en weet ook nog steeds niet welke {:}
Twijfel tussen de shires met wat meer neusgatvrijheid en de lycra van forhorse.


Die met neusnetje is van LeMieux.

Die met slierten van Shires.

Ik had vooral ook gekeken toen naar binnen afwerking, omdat mn ene ruin snel kapot gaat. Maar die heeft dus nu de leMieux op ipv de shires.

De LeMieux heeft wel rek, maar onderkant kaak blijft open. Past wel qua sluiting, maar ik vind de Lemieux wel kleiner vallen. Maar quarter met hamster wangen. Bij zijn zus valt de Shires bijv weer groot. Moeder, dochter en zoon hadden alle 3 zelfde Shires.

Slmt9

Berichten: 4836
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Het allerbeste vliegenmasker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 16:01

Thanks. Las van de shires wel meer dat ze groot vallen. Volgens mij heeft hij hem in cob gepast ooit. Normale maat is full.

Ik neig toch meer naar de lycra. Ook omdat die een verwisselbare neusflap heeft.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 01:22

Slmt9 schreef:
Thanks. Las van de shires wel meer dat ze groot vallen. Volgens mij heeft hij hem in cob gepast ooit. Normale maat is full.

Ik neig toch meer naar de lycra. Ook omdat die een verwisselbare neusflap heeft.


Ik heb ook 2x lycra gehad. Vond ik ook fijn, maar de stiksels gaven toch wat problemen bij mn ruin.

Ik had voor mn overleden ruin een neusnetje, maar wilde ook een gat voor de maantop. Die had een mega pluk. Die 3 familieleden hebben amper voorpluk.

Tancreda4

Berichten: 24079
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Het allerbeste vliegenmasker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 08:50

Lycra vind ik maar niets. Daarnaast is m'n merrie eentje die met rollen enorm met dr hoofd over de grond schuurt, als een lycra iets verschuift ziet ze niets meer. Ik wil alleen maskers met zoveel mogelijk overal gaas.

Vanmiddag m'n nieuwe passen!

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het allerbeste vliegenmasker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 13:47

Mijn Lycra heeft het meeste gaas juist. Zit echt als een sok en verschuift haast niet. Als dat continu overal zou gebeuren, werden ze niet meer verkocht.

Slmt9

Berichten: 4836
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 16:02

Afbeelding

Voor deze ben ik gegaan in het neongroen en zonder oren. Dus niet de gazen kikkerogen, maar een geheel. Mocht het gaan draaien, dan is er dus een minder grote kans dat je paard niets meer zit.
Ik heb er een neusnetje bij besteld in de vorm van de Shires die meer lucht bij de neus geeft.