Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_black_rose_ schreef:Zonder foto is er weinig over te zeggen.
Het is geen exacte wetenschap, wanneer het niet knelt en het paardje er geen last van heeft, hoeft het geen probleem te zijn. Veel te groot is ook niet goed want dan ligt het wellicht te onrustig in de mond.
Spikeandjax schreef:Marije_1997 schreef:Die is te klein volgens mij. Tenminste bij mij past er nog ongeveer een vinger tussen de mond en de bitring zeg maar.
Dat is in principe ook de bedoeling. Dit is een 14.5 dus zouden jullie dan 15 of 15.5 kopen?
Spikeandjax schreef:Ik weet zeker dat dit de goede maat is. Ik meet alles TUSSEN de bitringen in. Helaas staan ze op een privéstal dus kan niks lenen ofzo. Ga voor de zekerheid ook vragen of hij ook op ongebroken bit of een bustrens kan lopen. Denk dat het dan een half maatje groter word
Ik pak het bit erbij voor het bewijs dat ik goed meet
Marije_1997 schreef:Spikeandjax schreef:Ik weet zeker dat dit de goede maat is. Ik meet alles TUSSEN de bitringen in. Helaas staan ze op een privéstal dus kan niks lenen ofzo. Ga voor de zekerheid ook vragen of hij ook op ongebroken bit of een bustrens kan lopen. Denk dat het dan een half maatje groter word
Ik pak het bit erbij voor het bewijs dat ik goed meet
Je hebt ook wel tandartsen of zadelmakers met een bittenbank. Eventueel kun je die vragen of ze een aantal hebben die je kan passen?
Selka schreef:In de winkel geef ik je weinig kans van slagen. Of althans ik kan nooit de grote maten vinden. Zelfs iets simpels als een Xfull halster is nergens op voorraad.
Je kunt ook nog bij https://www.whitesoxs.nl/ kijken. Grote maten winkel
Spikeandjax schreef:keona schreef:Maat groter anders kan zijn mondhoeken tussen de bewegende ringen komen. Of kiezen voor een dubbel gebroken bustrens dan kan deze aansluiten
Bustrens/d-trens zou idd gewoon 14.5 worden. Watertrensje word 15
Spikeandjax schreef:Marije_1997 schreef:
Dat is in principe ook de bedoeling. Dit is een 14.5 dus zouden jullie dan 15 of 15.5 kopen?
Weet je zeker dat het een 14.5 is? Want dan heb je een enorm reusachtig paard. Deze maat word namelijk amper gebruikt. Ik zou voor de zekerheid even goed nameten.