Zelf een dekje (her)maken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Belfor

Zelf een dekje (her)maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-20 19:04

Zijn hier mensen die zelf dekjes voor onder het zadel (her)maken? Ik ben benieuwd naar alle tips en foto's van jullie resultaten! _/-\o_

Ik zou graag een leuk dressuur maat full dekje willen voor mijn bijrijdpaard. Vind de dekjes die ik mooi vind alleen zo ontzettend duur. Vroeger heb ik wel eens op een oud dekje een nieuwe stof genaaid en dat dekje zag er toen eigenlijk best leuk uit. Nu zou ik dit weer eens willen doen, maar ik mis wat inspiratie. Mijn idee is om een mooie stof om een bestaand dekje te naaien en aan de rand dan een koord te maken. Ik zal jullie op de hoogte houden wanneer ik iets heb ondernomen!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 22:10

Ik heb best wel veel dekjes gemaakt en verbouwd, en overtrokken met andere stof... Doe ik eigenlijk al jaren niet meer, maar was wel leuk om te doen! ff kijken of ik nog wat voorbeelden heb!?

hmm misschien handiger als ik de hele pagina ff plaats: (wel OUD hoor! whoaaa!) :D :D
https://www.dabo-design.nl/narbella/creabea.htm
Hier staan de verbouwde pads niet eens op.. dus bv anky pads verbouwen naar zadelvormige :D

Hutcherson

Re: Zelf een dekje (her)maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 22:26

Ik heb ook dekjes gemaakt maar het verveelde snel dus ik was bezig met wat ingewikkeldere dekjes zoals een ridder dekje. Maar die heb ik nooit afgemaakt omdat mn naaimachine het begaf.

Belfor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-20 09:52

Dabo schreef:
Ik heb best wel veel dekjes gemaakt en verbouwd, en overtrokken met andere stof... Doe ik eigenlijk al jaren niet meer, maar was wel leuk om te doen! ff kijken of ik nog wat voorbeelden heb!?

hmm misschien handiger als ik de hele pagina ff plaats: (wel OUD hoor! whoaaa!) :D :D
https://www.dabo-design.nl/narbella/creabea.htm
Hier staan de verbouwde pads niet eens op.. dus bv anky pads verbouwen naar zadelvormige :D

Wow, wat creatief allemaal!! Ziet er super goed uit, leuke resultaten. Ik heb al wat oude dekjes gevonden op Marktplaats en ga binnenkort met een vriendin naar een stoffenwinkel. Ben benieuwd of ik ook creatief genoeg ben om zo iets moois te maken

Belfor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-20 09:53

Hutcherson schreef:
Ik heb ook dekjes gemaakt maar het verveelde snel dus ik was bezig met wat ingewikkeldere dekjes zoals een ridder dekje. Maar die heb ik nooit afgemaakt omdat mn naaimachine het begaf.

Zonde! Zou je het weer op willen pakken? Ben wel erg benieuwd naar je creaties :D

annelieke92

Re: Zelf een dekje (her)maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 16:02

Voor wie interesse heeft, ik heb nog 2 pony/cob vzh dekjes die gratis weg mogen of tegen verzendkosten verzonden kunnen worden.
Zijn wit en niet meer de aller mooist maar nog geschikt om mee te knutselen. Gaat om het linker dekje en het dekje in het midden.
Afbeelding