Ik zou even jullie mening willen weten over het volgende: ik rij mijn pony tegenwoordig met een boomloos zadel van Barefoot omdat er zowat geen enkel zadel goed op haar ligt. Dit gaat prima.
Nu is het dat ze veel meer van springen houdt, en dat vind ik toch ook wel erg leuk. Alleen gaat springen met een boomloos zadel niet zo soepel en schuift dat best wel. Ik ben daarom opzoek gegaan naar een spring/vzh zadel en heb een 2e hands springzadel van Wintec gekocht met extra wijde (verstelbare) boom.
Het volgende probleem: het zadel sluit aan de zijkanten niet aan bij de schouder. Ook sluiten de kussens in het midden niet aan, achteraan wel, maar in het midden van de kamer niet.
Ik heb niet zoveel verstand van springzadels en hun ligging, maar hebben meerdere mensen hier last van ? Zijn er mensen die mij wat meer kunnen vertellen over de correcte ligging van springzadels ? Want ik geloof dat niet mijn zadel nu correct ligt.
(Ik ben opzoek naar informatie en ervaringen, zadelmaker haal ik er misschien wel bij maar daar hoef ik op het moment geen reacties over)