Bucas Recuptex werkt het echt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_LiliM_

Bucas Recuptex werkt het echt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-20 17:26

Zoals de titel al aangeeft ben ik echt nieuwsgierig of het werkt. Ik twijfel onwijs of ik de deken aan moet schaffen alleen de prijs zit mij tegen. Ik wil daarom weten of het echt werkt en wat jullie ervaringen zijn :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 17:49

Wij hebben destijds de uitrijdeken gekocht, vooral omdat hij beter blijft liggen een fleece dekentje. Wij merken geen verschil met rijden.

FriesWytske

Re: Bucas Recuptex werkt het echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 18:08

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 18:12

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 18:23

troi schreef:
Nope. Het idee is ook vrij onwaarschijnlijk natuurlijk. We dragen ook geen biostabil meer. Magneten, zwakke, doen simpelweg niks met het lichaam. Tis dure placebo

RianneH @ [HAR] Magnetische dekens placebo, oepsie..

Tja, ik merk toch echt wel verschil bij die van mij. Nu ook met het zadel dekje. Ze maakt haar passen veel beter af als ze gespannen is. Terwijl ze anders altijd heel kort ging stappen

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 18:28

troi schreef:
Nope. Het idee is ook vrij onwaarschijnlijk natuurlijk. We dragen ook geen biostabil meer. Magneten, zwakke, doen simpelweg niks met het lichaam. Tis dure placebo

RianneH @ [HAR] Magnetische dekens placebo, oepsie..

Ik merk echt duidelijk verschil. Paard gaat zelfs bijna slapen als ze met deken op de poetsplaats staat.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 18:38

Ja zeker! Heb zelf voor mijn nek eentje van Back on track. Werkt heel goed!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 18:45

Ik heb de catago fir-tech deken met keramische vezels. Die zou de warmte na het rijden om moeten zetten in infraroodgolven wat weer hetzelfde wrrkt als een solarium. Ik zie mijn paard zowel voor het rijden (voorwokken) als na echt als een duffe dodo onder die deken staan slapen hoor. Ogen halfdicht. Dat is niet zo met een fleecedeken of winterdeken.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 19:07

Ik was een beetje sceptisch maar ben nu wel overtuigt! Mijn merrie had mega verkrampte spieren in haar rug door de extreme hengstigheid. Nu heeft ze hormonen gehad voor de hengstigheid en die werken pas na een tijdje maar ik heb de deken 24/7 een aantal dagen opgedaan. Dierenarts kwam voor de 2de stoot kuur en stond te kijken hoe rustig haar rug was. Toeval of niet ze is toch echt beter wat een osteo niet voor elkaar kreeg.

xkusjeirene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:35

Ik volg. Ik wil de recuptex aanschaffen voor mijn eerste paard. Advies gevraagd bij Bucas en Epplejeck. Zij geven aan dat de recuptex ook geschikt is als zweetdeken.

Ik wil namelijk een paard kopen die altijd zonder dekens staat (lang verhaal, manege paard) en vind het dus ook niet nodig om haar allerlei dekens op te gooien, maar een zweetdeken/ een deken tijdens ziekte etc is wel handig. Daarom heb ik de Recuptex in mijn hoofd.

Dus ik volg even, zeker omdat deze merrie een strakke rug heeft en moeilijk loslaat.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:50

Ik heb ook een tijd getwijfeld, maar onder andere naar aanleiding van deze review heb ik besloten het toch niet te doen. Wel interessant om eens te lezen: https://www.pumpsenpaarden.nl/tried-tes ... apy-deken/

Vooral omdat uit onderzoek blijkt dat er eigenlijk vooral een placebo effect is. Volgens de onderzoekers helpt het het beste voor de bloedcirculatie als je je paard zoveel mogelijk beweging geeft. Daarnaast liep ik zelf ook tegen de praktische kanten aan; ik heb zelf geen tijd om de deken 2 uur voor het rijden op te leggen en 2 uur er na weer af te halen. Zelf ben ik vanwege een peesblessure wel net begonnen met pulserende magneettherapie, daar geloof ik zelf persoonlijk meer in.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 12:05

Nou dat placebo effect geloof ik niks van. De rug word echt goed warm door de deken. Door de warmte ontspannen de spieren makkelijker en daardoor het hele paard. Mijn merrie staat zonder de deken niet stil op de poetsplaats. Maar met deken staat ze in pure ontspanning te doezelen. Ook met rijden merk je dat het paard direct veel losser begint.
Tuurlijk zal het niet bij ieder paard werken. Maar al mijn paarden genieten van de ontspanning!

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 12:06

Absoluut! Dat wil zeggen, voor mijn paarden wel.
Ik heb een 22-jarige, een 15-jarige, een 5-jarige en een 6-jarige die deze dekens na het werk op hebben. Ze zijn veel losser en ontspannen in het lichaam.

Een kennis van mij heeft een deken van mij geleend voor haar paard en zij is ook overtuigd dat het werkt.

xkusjeirene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 12:19

Kidde schreef:
Ik heb ook een tijd getwijfeld, maar onder andere naar aanleiding van deze review heb ik besloten het toch niet te doen. Wel interessant om eens te lezen: https://www.pumpsenpaarden.nl/tried-tes ... apy-deken/

Vooral omdat uit onderzoek blijkt dat er eigenlijk vooral een placebo effect is. Volgens de onderzoekers helpt het het beste voor de bloedcirculatie als je je paard zoveel mogelijk beweging geeft. Daarnaast liep ik zelf ook tegen de praktische kanten aan; ik heb zelf geen tijd om de deken 2 uur voor het rijden op te leggen en 2 uur er na weer af te halen. Zelf ben ik vanwege een peesblessure wel net begonnen met pulserende magneettherapie, daar geloof ik zelf persoonlijk meer in.

Je moet de recuptex eigenlijk een beetje zien als een IR-lamp of warmte lamp heb ik begrepen. Het effect is tijdelijk.
Als je zelf rugpijn hebt en je laat je masseren en je houdt er een warmte lamp op. Ja, dan ben je lekker ontspannen en het helpt je weer eventjes vooruit.

Het is nooit een effect wat de fysio kan bereiken voor een paard, even weer helemaal losmaken. Waar je een paar maand profijt van hebt. Maar het helpt wel degelijk iets, en het kan natuurlijk altijd zijn dat bij het ene paard het effect groter is dan de andere.

Ook nog even over de 2 uur. Hypostore had laatst een Instagram Live met een medewerker van Bucas. Hierin kon je vragen stellen, hij gaf heel duidelijk aan dat die 2 uur een richtlijn was voor het begin, maar je kunt het opbouwen en uitbreiden wat ik er zo uit begreep, en ook is het niet erg als de deken er minder lang op ligt, maar het biedt natuurlijk niet helemaal het gewenste effect.