Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
troi schreef:Nope. Het idee is ook vrij onwaarschijnlijk natuurlijk. We dragen ook geen biostabil meer. Magneten, zwakke, doen simpelweg niks met het lichaam. Tis dure placebo
RianneH @ [HAR] Magnetische dekens placebo, oepsie..
troi schreef:Nope. Het idee is ook vrij onwaarschijnlijk natuurlijk. We dragen ook geen biostabil meer. Magneten, zwakke, doen simpelweg niks met het lichaam. Tis dure placebo
RianneH @ [HAR] Magnetische dekens placebo, oepsie..
Kidde schreef:Ik heb ook een tijd getwijfeld, maar onder andere naar aanleiding van deze review heb ik besloten het toch niet te doen. Wel interessant om eens te lezen: https://www.pumpsenpaarden.nl/tried-tes ... apy-deken/
Vooral omdat uit onderzoek blijkt dat er eigenlijk vooral een placebo effect is. Volgens de onderzoekers helpt het het beste voor de bloedcirculatie als je je paard zoveel mogelijk beweging geeft. Daarnaast liep ik zelf ook tegen de praktische kanten aan; ik heb zelf geen tijd om de deken 2 uur voor het rijden op te leggen en 2 uur er na weer af te halen. Zelf ben ik vanwege een peesblessure wel net begonnen met pulserende magneettherapie, daar geloof ik zelf persoonlijk meer in.