eilleen333 schreef:Ik zou de sperriem er sowieso afhalen. Die schuurt er ook tegenaan.
De sperriem zit er juist een paar vingers vanaf. Dit was namelijk ook mijn eerste gedachte.
Muiz schreef:Heeft hij niet gewoon zijn hoofd lomp gestoten en schuurt dat nu open door het bit? Het lijkt me wat hoog zitten voor een velletje wat er tussen komt namelijk.
Dat zou ook nog kunnen. Hij heeft namelijk wel meer plekjes op zijn hoofd van het ruige spelen. Toch is de verklaring van het bit ook best logisch
paardnmeisje schreef:Misschien is het een idee (voor nu in ieder geval) om bitringen te gebruiken?
Bij mijn paard heeft het velletje eens dubbel gezeten waardoor het open is gegaan, toen een tijdje met bitringen gereden totdat het weer helemaal dicht was
Zeker! Alleen ben bang dat het bitje dan wel echt te krap wordt. Ik heb eventueel ook nog een dubbelgebroken kneveltrens, wellicht dat dat helpt.
Nielojram schreef:Misschien wat rustigere handjes?
Eerder het tegenovergestelde
Ik heb er nu zo’n 10x opgezeten waarvan vandaag de tweede keer was dat ik echt ging rijden en dus sturen. Ik heb eerder de teugels te los aangezien hij een heel zacht mondje heeft en nog heel zoekende is. Ik moet van mijn instructrice juist wat meer contact op mijn teugels hebben.