Beschermer beugelriem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fink

Beschermer beugelriem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 16:30

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:33

Lijkt me veel te dik onder je been en daardoor niet prettig met rijden.
Je kunt nog het beste kalfsleren mono dressuur beugelriemen kopen. Dan heb je een enkel leertje met daaronder de gesp. Fijn voor je zweetblad en ook prettig om mee te rijden.

Fink

Re: Beschermer beugelriem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 18:05

Ik zoek echt iets wat om de beugelriem kan. Maar bedankt! Iemand anders nog?

0Wieke0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:26

Ik gebruik precies dezelfde. Nog niet zo lang maar het is niet dik onder je been ofzo.
Ik heb wel een keer gehad dat ze van onder omhoog kropen. Wel bescherming voor je zweetbladen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 01:21

Ik heb vanalles geprobeerd en uiteindelijk gewoon de beugelriemen onder mijn zweetblad gehangen, dat werkt echt het beste!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 18:41

Daphara schreef:
Ik heb vanalles geprobeerd en uiteindelijk gewoon de beugelriemen onder mijn zweetblad gehangen, dat werkt echt het beste!

Alleen levensgevaarlijk als je eraf valt..
De beugelriem gaat lastiger los ónder je zweetblad, en die seconden wil je niet missen als je eraf valt..

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 19:04

Daphara schreef:

Dit had ik ook, alleen legde mijn zadelmaker uit dat je dan wrijving krijgt, zijwaarts, van het zweetblad en en je schuurt langs de singelstoten op waardoor de stiksels slijten en loslaten.
Dus je kunt beter slijtage hebben op het zweetblad alleen dan onder je zweetblad.
Ik vond het ook een drempel om ze eroverheen te doen bij mijn nieuwe zadel maar nu toch wel beter.

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 19:38

Daphara schreef:

Dat is helaas geen optie voor mij, zoek echt een beschermer!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:19

Nielojram schreef:
Daphara schreef:

Alleen levensgevaarlijk als je eraf valt..
De beugelriem gaat lastiger los ónder je zweetblad, en die seconden wil je niet missen als je eraf valt..

Even off topic, maar ik ben in mijn leven echt wel tientallen keren (denk toch al snel zo'n 30 keer) van een paard afgevallen en nooit, maar dan ook nooit is een beugelriem losgekomen van de ophanging. Dit is het eerste zadel die ik heb waarbij ik de riemen onder het zweetblad heb zitten.

Hutcherson schreef:
Dit had ik ook, alleen legde mijn zadelmaker uit dat je dan wrijving krijgt, zijwaarts, van het zweetblad en en je schuurt langs de singelstoten op waardoor de stiksels slijten en loslaten.
Dus je kunt beter slijtage hebben op het zweetblad alleen dan onder je zweetblad.
Ik vond het ook een drempel om ze eroverheen te doen bij mijn nieuwe zadel maar nu toch wel beter.

Daar had ik zelf nog niet aan gedacht, maar ik ben dikker geworden en krijg nu echt last van die beugelriem bij mijn binnendijbeen als die over het zweetblad ligt.

swatch schreef:
Lijkt me veel te dik onder je been en daardoor niet prettig met rijden.
Je kunt nog het beste kalfsleren mono dressuur beugelriemen kopen. Dan heb je een enkel leertje met daaronder de gesp. Fijn voor je zweetblad en ook prettig om mee te rijden.

Ik vraag me altijd af, hoe steek je de beugels op met mono beugelriemen?

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:56

Daphara schreef:
Ik vraag me altijd af, hoe steek je de beugels op met mono beugelriemen?

Er zit helemaal bovenin een extra gaatje, die kan je gebruiken om de beugelriem in te korten en de beugels op te steken.

TS: Jouw eigen link lijkt me fijn, let op dat die hoes niet te dik of stug is.