ik ben zelf getraind in Engeland. Daar wordt veel meer verwacht van zadelpassers. Bij mij mogen ze pas mee als ze volledig zijn gecheckt. Ik wil er een begin mee maken. Er moet er 1 de eerste immers zijn? Ik houd een logboek bij van alle zadels die mijn bedrijf passeren. Ideeën om dat makkelijker te doen zijn welkom. Naast mijn werk als passer en reparateur komt er behoorlijk wat administratie bij. Maar ik vind het absoluut de moeite waard om dat te doen. Ik kijk ze altijd na bij groot onderhoud. Het zou fijn zijn als er een database komt, zodat je idd kan checken wat de historie van een zadel is. In Engeland zijn ze daarmee al verder. Die werken met een folder bij het zadel. Maar een database voorkomt misbruik. En juridisch zou het dan wel goed uitgewerkt moeten zijn. We willen natuurlijk niet zadelmakers duperen, als particulieren dingen doen met het zadel, die je er niet mee hoort te doen.
Enne. Zie dit niet als reclame voor mijn bedrijf ajb? Ik zoek echt een manier om een betere controle uit te voeren. Om zo de consument veiliger en paardvriendelijker te krijgen. Ik heb inmiddels 15 a merk zadels langs zien komen. Meest van marktplaats. We willen geen van allen bestolen worden met kapotte zadels?