Singel te kort of precies goed

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTimeXL

Singel te kort of precies goed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-20 10:07

Hallo,

Ik vroeg mij af of mijn nieuwe singel lang genoeg is. Ik had een tekorte singel van 65cm. Hij reageerde ook niet fijn erop en heb gisteren een supersoft dressuursingel gekocht. Wat reageert hij daar fijn op. Alleen twijfel ik of deze nog te klein is of niet. Het jammere is dat die singel niet in de maat 80 cm is maar enkel 85 cm en twijfel of dat misschien weer te groot is.

Hier is de foto:
Afbeelding

Ik weet dat mijn paard genoeg vetjes heeft. Maar ben hier mee bezig om hem af te laten vallen.

Alvast bedankt!

Anoniem

Re: Singel te kort of precies goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:15

Volgens mij zit ie wel goed, en neem aan dat je em hier nog wel moet nasingelen? Dus dan komt is nog een gaatje om hoog. En als ie afvalt helemaal natuurlijk.

Hij mag niet op een bepaalde spier drukken (weet zo even niet hoe die heet)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-20 10:27

Ja hij moet heel erg afvallen. Helaas wil dat op zn huidige stal niet zo (krijg enkel het argument dat ik meer moet bewegen terwijl ik al 5 dagen in de week rijd. In plaats van dat ze minder krachtvoer geven.) Maar we gaan 29 mei verhuizen naar een stal waar het beleid anders is. Dus dan hoop ik meer resultaat te kunnen behalen. Hij is hier nog niet helemaal aangesingeld inderdaad. Volgens mij in de bak heb ik hem nog 1 gaatje omhoog gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:37

HorseTimeXL schreef:
Ja hij moet heel erg afvallen. Helaas wil dat op zn huidige stal niet zo (krijg enkel het argument dat ik meer moet bewegen terwijl ik al 5 dagen in de week rijd. In plaats van dat ze minder krachtvoer geven.) Maar we gaan 29 mei verhuizen naar een stal waar het beleid anders is. Dus dan hoop ik meer resultaat te kunnen behalen. Hij is hier nog niet helemaal aangesingeld inderdaad. Volgens mij in de bak heb ik hem nog 1 gaatje omhoog gedaan.

Kun je in de periode tot 29 mei niet zelf voer klaarzetten of zelf voeren? Dan weet is ook precies hoeveel ie krijgt en kun je bij te weinig meer geven en bij te veel minder.

Bij mij opstal word normaal ook gewoon gevoerd door hun zelf, maar ik zet het nu klaar in bakjes (hij krijgt ook supplementen enzo, vind het dan wel zo netjes om hun dat gedoe te besparen Hahaha). Werkt ideaal en als ik het idee heb dat ie meer of minder moet kan dat ook gewoon.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 22:51

Ik vind m echt te kort.

Na aansingelen mag ie net onder je dekje uitkomen.

Als ie aan beide kanten op dit gaatje zit, kan ie dus nog wel 15-20cm langer dan deze

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 22:56

Ik vind hem ook te kort.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 00:02

Oke bedankt, dus dan toch waarschijnlijk de 85 cm. Ja in feite is hij dan aan beide kanten 5 cm langer en dan zou die wel net onder het dekje uitkomen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 01:10

Ik vind hem ook te kort, ik denk dat dit een 70 cm is? Dan kom je echt nog wel weg met een 85 cm.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 19:59

Ik vind hem te kort, hij zit nu echt in de oksels, hij mag zo lang dat hij bijna tot het dekje reikt

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 11:58

Ik vind hem ook te kort zitten zo.
Ik heb de singel ook tot bijna aan het dekje, lijkt mij voor paard het prettigste, anderen vinden dit misschien te lang. Maar ik heb geleerd dat je gespen niet in de buurt van de oksel mogen komen omdat dit pijn/blessures kan geven

Afbeelding

Afbeelding