Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Knabbel1070 schreef:Het is zeker geen smal zadel dat weet ik zeker
Knabbel1070 schreef:Ik heb hem inderdaad 2e hands gekocht. Ik wil het graag weten omdat als ik een ander zadel wil kopen ik weet in welke richting ik moet zoeken, ik laat daarna wel een zadelpasser komen maar De kans is dan wat groter dat het zal passen.
_Penotti schreef:Knabbel1070 schreef:Het is zeker geen smal zadel dat weet ik zeker
Mij is ooit geleerd dat 30 x smal -31 smal is, 32 medium, 33 mw.
Maar zoals gezegd is dat niet bij elk merk precies zo.
Maar zou ik een maat 31 te koop zien staan ga ik niet kijken als ik een koudbloed heb.
Maar misschien ben ik daarom wel ten onrechte goede zadels mis gelopen
_Penotti schreef:Knabbel1070 schreef:Ik heb hem inderdaad 2e hands gekocht. Ik wil het graag weten omdat als ik een ander zadel wil kopen ik weet in welke richting ik moet zoeken, ik laat daarna wel een zadelpasser komen maar De kans is dan wat groter dat het zal passen.
Kun je geen wintec boommeter vinden/lenen? Dan heb je ook een idee.
Sizzle schreef:Alle Rossners konen in dezelfde boommaat en worden dan naar de gewenste maat geperst. De indicatie in Rossner zadels kun je weinig op vertrouwen dus je zal moeten meten en passen.
Je kunt het doorgaans rustig nog een keer laten aanpassen trouwens.
Knabbel1070 schreef:Ja zo dacht ik ook, maar aangezien dit zeker geen smal is is het blijkbaar niet zo. Eigenlijk wel onhandig dat alle merken niet gewoon de zelfde maatvoering hebben.