Wat te doen met kapotte paardenspullen/ oude paardenspullen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

redshadow

Wat te doen met kapotte paardenspullen/ oude paardenspullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 11:17

Hallo,

Gister was ik mijn zadelkamer aan het opruimen en toen kwam ik behoorlijk wat halsters, touwtjes en poetskisten tegen die ik eigenlijk over heb. Sommige halsters zijn niet helemaal heel, die missen dan een clipje maar weggooien vind ik echt zonde. Zelf weet ik dat ik ze niet op ga knappen dus nu ben ik eigenlijk op zoek naar mensen die ik hier wel blij mee kan maken, zoals een verzorgboerderij oid. De borstels in de poetskist kunnen bijv gereinigd worden om vervolgens weer te gebruiken en de halsters hebben alleen een kleine reparatie nodig. Heeft iemand tips voor mij?

Groeten,
Belle

SweetVanille

Re: Wat te doen met kapotte paardenspullen/ oude paardenspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:22

Denk dat een zorgboerderij oid toch het meest heeft aan hele, complete spullen. Zelf gooi ik zulke rommel gewoon weg. te oud of kapot, container in.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:34

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:37

Als het echt kapot is dat het zonder reparatie niet meer gebruikt kan worden, dan zou ik het toch weggooien. Door zoiets te doneren geef je eigenlijk meer kosten, want er moet dan ook nog een nieuw klipje gekocht worden en dan moet je net de mens en het materiaal hebben om het te repareren. Ook borstels en poestkisten zou ik trouwens eerst basic reinigen alvorens te doneren.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:34

Eens met de meeste bovenstaande, spullen moeten veilig bruikbaar zijn zonder reparatie. Een halster zonder musketonhaak bij de keelriem heeft een zorgboederij niks aan, is onveilig om het zo te gebruiken, en de kosten om het te laten maken zijn te hoog en te omslachtig om dit te bereiken. Ook bij hun gaat hij de kliko in, en je brengt ze alleen maar op hogere afvalkosten..

Donaties is fijn, maar zorg dat het een donatie is en geen last..

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:49

Inderdaad ook eens met bovenstaande,de spullen moeten gebruiksklaar zijn en niet dat er nog van alles aan gemaakt moet worden. Als je er echt iemand blij mee wilt maken zou ik de borstels dus zelf reinigen en daarna doneren en de clipjes aan de halsters vervangen en anders gewoon weg gooien.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 10:16

Wij gaan verhuizen en ik ben dus ook mijn zadelkamer doorgeweest en uitgezocht. Alles wat kapot was heb ik weggegooid. Vaak ook halsters waar alleen maar dat klipje van kapot is. Aangezien ik altijd halsters koop van een euro of 4 is het duurder een nieuw klipje te kopen en die eraan te zetten. Alles wat gebruikt maar nog te gebruiken was heb ik via een FB groep waar je dingen kan weggeven weggegeven, en toen ik daar even geen tijd voor had, en Corona verzenden lastig maakte, heb ik het aan een manege hier in de buurt gegeven. Die draait op vrijwilligers, en zijn blij met de overdosis aan singels, dekjes en dekens die ik nog had liggen.