Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sas_Mon schreef:Testen kan uiteraard altijd maar een hackamore is de bitloze variant van een stangbit. En dus veel strenger dan een trensje met dezelfde hoeveelheid druk. Vandaar dat ik, zeker bij een zoekend jong paard eerder een sidepull zou aanraden. Dan voel je dezelfde druk in je handen als zij op haar neus en als test is dit dus eerlijker. Om te beginnen kan je gewoon een aansluitend stalhalster pakken en aan de neusringen de teugels maken. Dat is niet perfect maar geeft wel een beeld. Ik rij op een stalhalster zo weg, ook nageeflijk. maar voor verfijning vind mijn paard een bit fijner. Ieder paard is anders.
HSPaard schreef:Dank je voor de reacties .
Mijn paard wordt 19/4/2020 6 jaar oud en is pas ingereden, ze is braaf maar ze is erg onrustig op het bit. De paardentandarts komt de 29ste langs en ik ga proberen met nog 2 andere bitten (kneveltrens dubbelgebroken 16mm en ongebroken trens) ze loopt nu op een dubbel gebroken D trens anatomisch gevormd maar 14 mm.. hierop gooit ze sinds kort erg haar tong uit enkel rechts...
Dus ik speelde met het idee als ze nog niet fijn wilt lopen op de andere bitten om dan bitloos te testen.
HSPaard schreef:Dank je voor de reacties .
Mijn paard wordt 19/4/2020 6 jaar oud en is pas ingereden, ze is braaf maar ze is erg onrustig op het bit. De paardentandarts komt de 29ste langs en ik ga proberen met nog 2 andere bitten (kneveltrens dubbelgebroken 16mm en ongebroken trens) ze loopt nu op een dubbel gebroken D trens anatomisch gevormd maar 14 mm.. hierop gooit ze sinds kort erg haar tong uit enkel rechts...
Dus ik speelde met het idee als ze nog niet fijn wilt lopen op de andere bitten om dan bitloos te testen.