Pagony boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Angelic1990

Pagony boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-20 21:47

Ik heb me suf gezocht, maar kan nergens iets vinden over dit specifieke zadel..
Zijn er mensen die ervaring hebben met het boomloze zadel van Pagony?
Ben op zoek naar iets wat nét wat meer stevigheid geeft als een barebackpad. Ik rij korte buitenritjes(veel stap) en train in de bak ongeveer 10-20 minuten rijdend, 1 keer per week.
Zou dit zadeltje oke zijn voor dit doeleinde? Wat belangrijk is, is dat het op verschillende paarden kan. Ik heb een Kifra pad met inlages voor er onder.

https://www.divoza.com/nl/pagony-boomlo ... gJOo_D_BwE

Nathachou

Re: Pagony boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 07:50

Geen persoonlijke ervaring met dit zadel, maar gezien de prijs kan ik mij haast niet voorstellen dat ie uit degelijk materiaal bestaat en hiermee een goede drukverdeling heeft, ook als je een goede pad gebruikt. Ik zou iets meer geld uitgeven en voor een tweedehands boomloos zadel van een gevestigd merk gaan kijken, waarvan je weet dat de kwaliteit goed is :).

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:12

Is dat niet gewoon het goedkope kleurige zadel wat je voor een paar tientjes online kunt vinden als je even goed zoekt?
Lijkt er erg veel op
Zou eerder een leuk tweedehandsje opzoeken dan mijn geluk met dat ding beproeven

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:32

Lijkt me een barebackpad met beugels. Zonde van je geld! Ook al omdat je er een enorm goede pad onder zal moeten doen met flinke inlages die vele malen duurder gaat zijn dan dit ding. Nu moet je onder elke boomloze een goede pad doen hoor maar onder deze zal je heavy duty inlages moeten gebruiken om te voorkomen dat de druk van de beugelriemen drukplekken veroorzaakt. Normaal gesproken heb je heavy duty inlages enkel nodig bij een vrij zware ruiter.

Pancake93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:52

heb je ervaring met boomloos ? Anders eerst eens proberen op tweedehands

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 12:14

Sonja_vR schreef:
Is dat niet gewoon het goedkope kleurige zadel wat je voor een paar tientjes online kunt vinden als je even goed zoekt?
Lijkt er erg veel op
Zou eerder een leuk tweedehandsje opzoeken dan mijn geluk met dat ding beproeven

+1

Je moet het eigenlijk zien als een uit de kluiten gewassen barebackpad, daarmee wil je ook geen uren rondtuffen aangezien de drukverdeling 0,0 is.

Dus wil je een barebackpad + (haal dan wel de beugels van dit zadel, die wil je écht niet gebruiken), dan kan je dit zadel overwegen ja.

Maar als boomloos zadel gebruiken? No way :n

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:29

Volgens mij zijn dit zadels die op meerdere plekken voor ongeveer dat geld worden aangeboden. Ik heb geen idee of die de druk goed verdelen of veilig zijn.

Angelic1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-20 16:19

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb inmiddels deze gevonden en overgenomen. Ben benieuwd!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 16:24

Doe er aub een hele goede druk verdelende pad onder, dit soort zadels zijn echt knudde

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 22:55

Caira schreef:
Doe er aub een hele goede druk verdelende pad onder, dit soort zadels zijn echt knudde

Dit. Ik vraag me af hoe dit “zadel” de druk kan verdelen, zeker met die beugels er aan?

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 23:48

Goed opletten dat de druk goed verdeeld wordt bij boomloze zadels.
Er zijn veel boomloze zadelmerken zowel hoger geprijsd als goedkoper, die slecht de druk verdelen.
Bijv Prince saddles staan er bekend om erg goed de druk te verdelen, andere merken zoals barefoot en ghost wel geprobeerd maar vond ik minder comfortabel zitten en had het gevoel alsof ik erg hoog op mijn paard zat.

Secretly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 00:02

Dit is een look a like van Freeform/freemax zadels

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 03:21

Ik heb er zelf een eigenlijk. Jaar mee gereden op mijn merrie(Met goede pad!). Lag prima. Beestje liep er geweldig onder om eerlijk te zijn. Mijn bijrijd tinker ook maar helaas schuift die. Dus niet ervoor gekozen. geen schoft, dus let daar wel op, voor iemand die er nog denkt om aan te schaffen.
Vind er persoonlijk niks mis mee, maargoed zoals geld voor elk paard, mits passend. De mijne is wel veel gescheurd na één jaar (intensief) gebruik. Dus dat is ook iets om mee te nemen. :)

Angelic1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 17:48

Doelen jullie op de Pagony of die tweedehands? Met dat het zo’n onwijs slecht zadel is :\
Dacht na inspectie van meerdere foto’s dat het wel oke is, met drukverdelende panelen eronder en uiteraard een (Kifra)pad met inlages...
Ben inmiddels meer dan genezen van het synthetische ding, maar wat is er dan zo ontzettend verschrikkelijk aan dat andere zadel?

Ben benieuwd! Bedankt voor jullie reacties tot nu toe :D

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 18:11

Ik denk dat het tweedehandsje al beter is als het pagony-zadeltje(echt van mij zouden ze die zadels mogen verbieden)
Maar ik denk dat je er beter aan doet om te zoeken naar een ouder "merkzadel" zoals een oude barefoot.
Zoals je zelf al zegt: wel met een goed pad!

Angelic1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 18:16

Hij is inmiddels al onderweg. De Barefoots die ik tegenkwam waren allemaal een stuk duurder, 1 was net voor mijn neus weg gekaapt helaas |o

Er is bij mij op stal veel te leen en te passen aan pads/inlages, dus kan even rustig uitproberen welke dikte eronder moet en hoe dat ligt. Heb zelf een Kifra pad, volgens mij kunnen daar ook nog verschillende dikte inlages in.
Tevens is de pommel verwisselbaar van dit zadel en zit er een Barefoot pommel in, dus volgens mij relatief makkelijk te verkrijgen.
Heb uiteindelijk 175 euro betaald incl verzenden, Fenders en beugels. Singels heb ik wel liggen..

Toch best een oke deal? #beetjeonzeker

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 08:39

Waar moet ik beginnen? Te dunne panelen, slechte kwaliteit, geen goede drukverdeling. Ik noem dit soort zadels altijd ponyslopers. In dit geval is goedkoop meestal duurkoop, sorry

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 01:11

Angelic1990 schreef:
Hij is inmiddels al onderweg. De Barefoots die ik tegenkwam waren allemaal een stuk duurder, 1 was net voor mijn neus weg gekaapt helaas |o

Er is bij mij op stal veel te leen en te passen aan pads/inlages, dus kan even rustig uitproberen welke dikte eronder moet en hoe dat ligt. Heb zelf een Kifra pad, volgens mij kunnen daar ook nog verschillende dikte inlages in.
Tevens is de pommel verwisselbaar van dit zadel en zit er een Barefoot pommel in, dus volgens mij relatief makkelijk te verkrijgen.
Heb uiteindelijk 175 euro betaald incl verzenden, Fenders en beugels. Singels heb ik wel liggen..

Toch best een oke deal? #beetjeonzeker

Je hebt een ouder model barefoot zonder VPS gekocht, dat kun je zien aan de rits in de zitting. Inderdaad beter dan dat syntetische ding van pagony en op zich geen slechte prijs, maar zeker ook niet echt een koopje, omdat het al een ouder model betreft.
Barefoot heeft een paar jaar geleden VPS ontwikkeld en toegepast in alle modellen, Google er maar eens op. Voor nu als begin is dit waarschijnlijk prima voor jou doeleinden. Belangrijk is dat je er een goede maat pommel in hebt zitten en dat je de juiste pad er onder hebt.

Kom anders meekletsen in dit topic, daar heb je veel kennis zitten.

[HAR] [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5