Zoals de titel al aan geeft ben ik op zoek naar bedrijven die custom made springzadels maken.
Dit omdat ik een paard heb die een korte rug heeft en tot nu toe enkel een ijslanderzadel op past.
Ik ben heel blij met het ijslanderzadel dat ik nu heb, maar omdat ik over een jaar ong met haar wil beginnen te springen, is het toch ook wel fijn als ik dan een springzadel heb

Echter hebben alle ''standaard'' springzadels die ik kan vinden een minimale lengte van 45 of zelfs 47centimeter.
Daarom denk ik dat ik bijna genoodzaakt ben om tegen de tijd dat ze geheel is uitgegroeid, (ze is nu 6 en haar broers en zussen groeiden allemaal nog tot laat door, dus vandaar) om dan een springzadel op maat te gaan laten maken.
Dit duurt dus nog wel even voor het er echt van gaat komen maar toch wil ik graag al wat gaan rondzoeken zodat ik tegen die tijd goed geïnformeerd ben.
Daarom open ik ook dit topic zodat, mochten jullie goede bedrijven weten of zelf ergens goede ervaringen hebben, ik dat allemaal heel graag zou willen horen.
Ik heb boomloos ook al bekeken omdat je dan, zoals ze zeggen, je een paar centimeter speling hebt. Maar omdat ik toch erg veel in verlichte zit rij tijdens het springen en crossen vind ik de verminderde drukverdeling geen fijn idee. Dit ga ik dus sowieso niet doen.
mocht iemand iets weten van een bedrijf in Nederland, België of zelfs Duitsland, alles is welkom

Eventueel ook andere ideeën of al wel bestaande zadels die binnen die maat vallen zijn welkom