Halstertouw

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

xlottehx

Halstertouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-20 22:08

Hi! Ik heb een vraagje, kan ik van paracord een halstertouw maken met een longeerstukje of is dit niet veilig/ functioneel?

CaptainJS

Re: Halstertouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 22:39

Ik zou het zelf niet doen. Paracord kan heel erg snijden in de huid van het paard.

To Infinity And Beyond
(Toy Story 4)

Marije_1997
Erin gesmurft
Erin gesmurft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 22:50

CaptainJS schreef:
Ik zou het zelf niet doen. Paracord kan heel erg snijden in de huid van het paard.

Verwar je het niet met touwhalster? Maar als het al snijd in een paard snijd het zeker ook in je eigen handen.

Corazon ❤️ 5 y/o

Instagram
MHU Fotografie

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 23:33

Marije_1997 schreef:
CaptainJS schreef:

Verwar je het niet met touwhalster? Maar als het al snijd in een paard snijd het zeker ook in je eigen handen.

Paracord kan ook heel erg snijden. Ligt er maar net aan hoe en welke soort je koopt.

To Infinity And Beyond
(Toy Story 4)

xlottehx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-20 10:22

Marije_1997 schreef:
CaptainJS schreef:

Bedankt voor je reactie, ik ben inderdaad van plan een touw te maken. Ik ben erop gekomen omdat je veel ziet dat er een hondenriem/lijn van wordt gemaakt.

xlottehx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-20 10:24

Verwar je het niet met touwhalster? Maar als het al snijd in een paard snijd het zeker ook in je eigen handen.[/quote]

Paracord kan ook heel erg snijden. Ligt er maar net aan hoe en welke soort je koopt.[/quoten Ik hoor graag waar ik op moet Letten of welke jij zou nemen!

Marije_1997
Erin gesmurft
Erin gesmurft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 10:39

Als het touw snijd zou ik wel stevige handschoenen gebruiken in combinatie met dit touw. Maar dat is zelfs met een zachte longeerlijn wel verstandig (paard trok de lijn uit m'n handen, ik had echt wel pijnlijke handen daarna) handschoenen dragen met touwen vasthouden is sowieso handig natuurlijk.

Corazon ❤️ 5 y/o

Instagram
MHU Fotografie

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 11:14

xlottehx schreef:

Paracord kan ook heel erg snijden. Ligt er maar net aan hoe en welke soort je koopt.[/quoten Ik hoor graag waar ik op moet Letten of welke jij zou nemen![/quote]

Je kan denk ik beter naar een groothandel gaan. https://www.touwenwinkel.nl/touwhalster ... or-paarden Dit is een site waar je touw kunt kopen.

To Infinity And Beyond
(Toy Story 4)

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 18:30

Wat heeft een halstertouw nou te maken met snijden bij het paard? Weet niet hoe andere mensen hun touw normaal gebruiken?

Zie er zelf geen probleem in als jij maar denk dat het stevig genoeg is.
Ik ben zelf heel kritisch welke touwen ik bij sommige paarden gebruik. En wil niets dat uitrekt, of glad is. Maar verder..

Als je een touw halster bedoelt is het natuurlijk anders, want dat kan wel snijden bij een paard. Maar daar heb ik te weinig verstand van.

Maar je titel spreekt over een halstertouw

So is the time, The time will be, Being a human, Humanize ME!!!

[VVDD] Fenja heeft een eigenschap van sneeuw ontdekt

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 22:46

ladypaard schreef:
Wat heeft een halstertouw nou te maken met snijden bij het paard? Weet niet hoe andere mensen hun touw normaal gebruiken?

Zie er zelf geen probleem in als jij maar denk dat het stevig genoeg is.
Ik ben zelf heel kritisch welke touwen ik bij sommige paarden gebruik. En wil niets dat uitrekt, of glad is. Maar verder..

Als je een touw halster bedoelt is het natuurlijk anders, want dat kan wel snijden bij een paard. Maar daar heb ik te weinig verstand van.

Maar je titel spreekt over een halstertouw

Een halstertouw snijd niet bij een paar. Dacht eerst dat ze een touwhalster wilde maken. Maar het kan ook en je eigen handen snijden.

To Infinity And Beyond
(Toy Story 4)

Manuelhu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:45

Moet kunnen.

Voor de ruiter | voor het paard |voor de stal - https://www.HorseworldEU.nl

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie