Singel voor snel zwetend paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mingming

Singel voor snel zwetend paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-20 23:16

Aangezien mijn andalusier wat is afgevallen (moest ook wel :Y) ) zoek ik nu een nieuwe singel (50 of 55 cm, nu heeft hij nog 60). Echter is er zo veel beschikbaar dat ik echt niet weet wat ik moet proberen.

Hij zweet erg snel, ik heb nu een neoprene singel en hij vindt dat echt niet prettig tijdens het rijden, zodra hij begint te zweten, begint ook naar de singel te happen. Bij opzadelen en als hij niet zweet heeft hij hier geen last van :)

Dus in elk geval geen neopreen meer, maar dan leer of bont? En anatomisch, banaanvormig, gewoon recht... :')
Paard is redelijk breed gebouwd en het zadel heeft soms de neiging om iets naar voren te schuiven. Het zadel is een Sella zadel, deze hebben een V-systeem voor de singelstoten. Zadel ligt goed, is onlangs aangemeten.

MyChoice

Re: Singel voor snel zwetend paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 23:27

Wintec Cair blijft bij de mijne droog. Zweet ook veel en snel.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 23:39

Hoeveel wil je investeren?
Sella zelf heeft ook prachtige singels. Anders inderdaad de wintec cair.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-20 23:48

Ik vind 200 euro voor een singel erg veel, maar de volgende keer als Ali komt kan ik wel vragen of ik hem kan passen. Als het goed bevalt dan is dat zeker een optie.

Wintec Cair is tweedehands ook wel te koop zie ik, zal er eens naar kijken, dankjewel!

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 00:08

Ik ben zelf heel blij met m’n leren anatomische dressuur singel van Erreplus! Paard zweet snel en krijg heel snel wondjes van singels, met deze gaat het tot nu toe best goed. T is mooi zacht leer, goed afgewerkt. En m’n zadel ligt er duidelijk stabieler door dan met mn neopreen singel.
Ook de anatomische singel van Prolite was ik wel tevreden over (heb deze geleend van een stalgenoot toen m’n paard wondjes kreeg van de vorige singel).

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 10:33

Dankje, die ziet er mooi uit! Voor die prijs ga ik dan wel liever voor een sella singel.

Prolite heb ik ook aan zitten denken, maar lees daar erg gemixte reacties over.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:48

Ik heb ook een Prolite singel sinds kort en ben zeer tevreden. Alleen ze zijn wel van kunststof, dus als je echt iets zoekt voor een zwetend paard is het niet aan te raden natuurlijk.