Dressuursingel met vacht 100 cm, bestaan die?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suliko

Dressuursingel met vacht 100 cm, bestaan die?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-20 17:01

Op zoek naar het onmogelijke lijkt het :+

Wij rijden met een Franco-C Renegade zadel, dit is een endurance/trail zadel met gewone/dressuur singelstoten. Deze zitten vrij hoog omdat het een kort zadel is.

We hebben momenteel een dressuursingel van 100 cm, echter heeft het paard snel last van jeuk bij een gewone lederen singel (ook met ander glad materiaal). Met name in het voorjaar uit dit zich in om de zoveel meter stil staan om te krabben, niet echt comfortabel voor hem!

Met een vacht/bontje heeft hij dit niet, vandaar dat we een singel met vacht zoeken van 100 cm. Tot nu toe zonder succes, heeft er iemand tips?

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 17:24

Is een los bontje geen optie?

Ik zat eerst aan een veelzijdigheidssingel in ponymaat te denken, mattes levert die vanaf 100cm, maar dan zit je met de gespen die los liggen van het bont.

Deze is er trouwens ook in 100cm: https://shop.mattes-reitsport.com/satte ... -line.html

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-20 11:25

x_Milou, naar een los bontje zijn we inderdaad ook aan het kijken. Dan wordt het een simpele rechte dressuursingel van 100 cm (die ook nog schaars zijn!) en een bontje van 80 cm (90 cm nog niet gevonden volgens mij)

VZH singels zijn er inderdaad genoeg te vinden in die maat, maar dan liggen de gespen op de huid dus dat willen we niet.

En we gaan even een singel van 90 cm van iemand testen, wie weet past het net, als paard even zijn buik in houd :+ want daar hebben we wel een paar opties in gevonden. Maar het is toch bizar, er zijn toch wel meer kortere zadels met dressuurgespen of mensen met trekpaarden die een langere singel nodig hebben?

Bedankt voor de link! Heb even gekeken, maar dan wordt de singel ruim 200,- dat is toch wel een beetje overdreven :')

Marie111

Re: Dressuursingel met vacht 100 cm, bestaan die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 11:31

Is neopreen wellicht een optie?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 08:12

Fra heeft ze wel in die lengte
Kun je dan gewoon ern singel beschermer omdoen van badstof
Dat is ook elastisch

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-20 08:24

We hebben uiteindelijk een simpele neopreen singel van 90 cm geprobeerd (die nét paste, maar paard moet ook afvallen dus dat is dan een mooi streven) en daarbij had hij geen last!

Dat scheelt een hoop gedoe, want mocht hij toch jeuk krijgen, is het een simpele rechte singel waar gemakkelijk een vacht omheen te doen is. :)

Bedankt voor het meedenken!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 13:54

Het is inderdaad zoeken naar een speld in de hooiberg. Mijn paard draagt nu een 85cm Rossner anatomische dressuursingel. De Singel is in zijn geheel 95 cm lang.

Nou zijn goede dressuursingel langer dan 75 cm al een uitdaging, maar met bont wordt het helemaal niet wat.

Wat mij opvalt, er zijn bontsingles in 80-85 cm te krijgen, maar die zijn volledig van stof en bont, memoryfoam etc. Maar niet van leer of iets dergelijks. Alle bont singehoesen die anatomisch gevormd zijn gaan maar tot 75 cm.

Zo frustrerend, dus ik overweeg zelf aan de slag te gaan met een schapenvacht en dus zelf een hoes te naaien voor mijn singel.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 14:04

Mattes is er in ieder geval t/m 90 cm, ik weet niet of je het daarmee redt?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 14:15

Nouvel schreef:
Mattes is er in ieder geval t/m 90 cm, ik weet niet of je het daarmee redt?

Had je het tegen mij?

Ben wel benieuwd naar een link van die singel

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 14:23