Fijnste zadeldekjes onder springzadel.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Joliieeenn

Fijnste zadeldekjes onder springzadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-20 10:41

Hallo allemaal,

Ik kon er niet meteen iets over vinden dus ff een nieuw topic.

Ik vroeg me af wat de springruiters/mensen die net een springzadel rijden hier nu echt fijne dekjes vinden. Ik heb minstens 5 dekjes en alle 5 schuiven als de pest. Kruipen onder mijn zadel in en ik vind de schoft in de dekjes niet goed gemaakt. Dat zou wel eens de reden kunnen zijn dat het zo schuift i.m.o?

Had al naar lemieux gekeken en montar Lago pad maar goedkoop is het niet :+ ik wil dus graag een degelijk dekje, die niet te dik is en liefst niet schuurt. Mijn paard is geschoren en krijgt een gevoelig velletje dan. Wat mij zo aanspreekt aan lemieux is dat de schoft hoger is uitgesneden dan bij andere dekjes. Lijkt me wel logischer voor de paarden rug?

Afbeelding

Op deze foto zie je het niet heel goed, maar als je naar de pad kijkt onder mijn zadel zie je dat deze te ver naar achter ligt. Dat komt dus omdat mijn dekjes steeds gaan schuiven. Die pad heeft een belangrijke werking onder mijn zadel die zowel voor mij als paard nodig is. Mijn zadelpasser is zaterdag geweest om alles weer aan te passen en ze maakte ook de opmerking dat mijn dekjes niet blijven liggen... Tijd voor iets anders dus!

Evelien4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 10:44

LeMieux. kijk even ook op horseandhealth site, ik koop ze online vaak daar. of toch online korting in de gaten houden bij bijv. epplejack/dochorse..

ik heb een katoenen versie en een mesh versie. de mesh heeft toch mijn voorkeur zeker in de zomer.

minouesmee

Re: Fijnste zadeldekjes onder springzadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 10:48

Hier ook Lemieux! Gewoon verschillende websites in de gaten houden voor korting. Dochorse heeft regelmatig korting op lemieux.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 10:57

De Lemieux dekken willen onder mijn springzadel ook weleens schuiven, met springen heb ik graag de eskadron dekjes, die zijn ook net wat dikker.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 11:05

Hier ook Lemieux. Maar stalgenootje heeft ook altijd schuivende dekjes (ook de lemieux) en zweert bij harrys horse.

Hier blijft meestal alles liggen behalve hv polo. Of ik het nou onder een dressuur of springzadel leg. Het schuift.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 11:19

Haha hier nog een tevreden LeMieux gebruiker! Super fijn vind ik ze. Ik rij endurance met mijn springzadel, en dat schuift helemaal nooit.

AlphaDaemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 11:28

Ook hier LeMieux fan bij mijn springzadel. Ik heb ook dekjes van Schockemohle en ben daar ook tevreden over (de LeMieux blijven wel langer mooi vind ik). Meestal schuiven dekjes bij mijn zadel niet. Ik heb een Mesh zadelvormig springdekje van LeMieux en die heeft een tijdje een beetje geschoven. Als ik dan in ieder geval 1 singelstoot door zo'n kleiner lusje doe (die onder de grote singellus zit), dan schuift het niet meer. Die D-ring riempjes maak ik vrijwel nooit vast.

Best regelmatig worden LeMieux dekjes ook op marktplaats of op de bokt markt gezet. Mijn eerste LeMieux dekje heb ik zo voor 35 euro ofzo kunnen kopen. Dat is ook wel fijn met uitproberen.

Ik heb trouwens ook een ProSorb pad van LeMieux (zadel onderlegger met inlages die je kunt wisselen) en die ligt ook altijd als een huis.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 11:43

Als al je dekjes schuiven, weet je dan zeker dat je zadel goed ligt, of je paard misschien compenseert met lopen?

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 11:45

Ik ben fan van de cottons van Eskadron. Heb 2 maatzadels en wil dus ook geen dikke pads onder mijn zadel hebben. Deze zijn fijn van prijs, leuke stof, blijven netjes liggen, ...

Maar kijk inderdaad eens kritisch naar de pasvorm van je zadel :)

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 11:45

Equiline dekjes of de Eskadron Cotton :j deze vind ik het fijnste liggen onder mijn zadel

Ambergagafan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 11:47

Wat wij op stal altijd doen is eerste gesp van de singel door het lusje van het dekje, en de 2e eroverheen zodat het dekje niet kan schuiven, super handig!

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-20 13:13

Mijn zadel wordt elke 6 maanden bekeken door een zeer kundige zadelpasser. Mijn paard heeft zijn rechterschouder overbouwd waardoor mijn zadel zonder pad altijd naar links schuift. Maar doordat hij vaker wisselt in bespiering (enkel buitenpiste dus net echt rot weer minder gereden = minder bespiering of in de zomer op de wei = dikker :+ ) moet mijn boom vaker aangepast worden en de pad dus ook. Zaterdag is de zadelpasser nog geweest en hebben we 2 boommaten kleiner erin gedaan en weer opgevuld etc. We hebben het erover gehad of het een verschil gaat zijn als ik een duurder en dus degelijker zadel aankoop. Het zal bij mijn paard altijd een uitdaging zijn om mijn zadel 100% passend te krijgen en ik laat er niet graag iemand anders naar kijken. Zij steekt echt uuuren tijd erin en staat enorm bekend om haar kundigheid! Moet wel zeggen dat hij dit jaar voor het eerst geschoren is en degene die geschoren heeft ook het stukje onder het zadel heeft meegenomen.... Hij was te snel en het was weg voor ik het uberhaubt had kunnen zeggen. Sinds toen schuiven mijn dekjes nog meer, kan het daaraan liggen?

Ashquar123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 13:19

Ik gebruik altijd Eskadron dekjes onder mijn springzadel.. Erg fijn en schuift niet

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 13:35

Sowieso Lemieux, maar ik heb ook een heel fijn schockemohle dekje ooit met korting voor 20 euro gekocht met een fijn verhoogde schoft! Heel zacht maar houdt wel zijn vorm.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-20 13:43

Saaams schreef:
Hier ook Lemieux. Maar stalgenootje heeft ook altijd schuivende dekjes (ook de lemieux) en zweert bij harrys horse.

Hier blijft meestal alles liggen behalve hv polo. Of ik het nou onder een dressuur of springzadel leg. Het schuift.

Die op de foto is geloof ik hv polo. Heb mijn paard met al z'n spullen overgenomen, hiervoor was het al 2 jaar mijn goh zou het zelfs geen bijrijdpaard noemen. Gewoon mijn paard zonder de kosten. Heb haar toen wel dat zadel enzo op maat laten aanschaffen dus die is pas 2 jaar oud. Ik heb gewoon alle spullen overgenomen en die gebruik ik nu nog. Nu vind ik het tijd om eindelijk eens mijn eigen spullen te kopen waar ik tevreden over ben dus ben langzaam alles aan het wisselen en de rest geef ik aan een vriendin die eigenlijk al zijn spullen ooit heeft uitgekozen voor ik hem onder mijn gat kreeg :+

De eskadron die ik had bleef nog het beste liggen van ze allemaal. Maar ze hebben altijd allemaal wel geschoven. De blauwe die ik heb van hv polo schuift inderdaad als een malle!

rozebadeend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 14:36

Sowieso is LeMieux heel erg fijn.
Verder heb ik hele fijne dekjes van Schockemöhle en Equiline.
Eskadron vind ik zelf wat minder prettig.

Zelf eigenlijk nooit last van schuivende dekjes, maar mijn zadelfitter zegt dat die antislip matjes van de action ofzo ook een uitkomst kunnen zijn. Die kan je mooi op maat knippen, en dan tussen je dekje en zadel. Zijn ook heel dun, dus die hebben geen invloed op de pasvorm van je zadel.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-20 00:46

Bedankt iedereen! Ga toch een de lemieux testen :D Benieuwd hoe het bevalt!

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 02:23

Le mieux, eskadron & ps of sweden! Allemaal verschillende dekjes maar blijven allemaal prettig liggen :j

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 06:58

Lemieux <3

En dat komt door de lusjes die boven aan het zadel vast gemaakt wordt!

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 07:47

Afbeelding
Ik vind juist die dekjes van lemieux zonder lusjes aan de bovenkant, maar met opstaande rand echt fantastisch, inmiddels 3 van.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 07:59

Wij hebben het Horka eventing dekje onder het springzadel liggen. Mooie pasvorm, blijft mooi liggen.
Is er maar in 3 verschillende kleuren.
Wij hebben de oranje
Afbeelding

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 08:51

Lemieux!!

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 09:18

Ik spring met Equestrian Stockholm en Felix Butler, zeer tevreden over en de laatste is ook iets goedkoper.
Lemieux heb ik een dressuurdekje van liggen maar nog niet mee gereden.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 09:36

Die van equest die ik via eventingshop heb zijn fantastisch.

Lijken heel veel op de le mieux maar zijn wat stijver het ouderwetse vilt zit daarin. Beide hoge kamer en die vsn equest gaan jaren mee! En op je eigen kleur te bestellen. Afbeelding

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-20 00:15

Oke ik ben om. Ik wil enkel nog dekjes in dit soort vormen! Schuift niet meer onder mijn zadel in, schoft ligt mooi vrij en vind het ook nog eens mooi! Dit is eentje van schockemohle *\o/* Afbeelding

En in het geheel.. Paard staat er lekker lomp bij in het echt is hij heel knao hoor :+
Afbeelding