Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ladyson schreef:Ik had wat schuif issues en deze zijn verholpen toen ik haar meer op de achterhand kreeg, oftewel: kan het zijn dat je haar in de bak veel meer op de achterhand zet en met het buitenrijden het meer op de voorhand is?
Rdk1995 schreef:Ladyson schreef:Ik had wat schuif issues en deze zijn verholpen toen ik haar meer op de achterhand kreeg, oftewel: kan het zijn dat je haar in de bak veel meer op de achterhand zet en met het buitenrijden het meer op de voorhand is?
Dat is wel heel goed mogelijk. Ze is ook nog jong, dus rijtechnisch nog een hoop te leren. Ook hoop ik als ze wat meer bespiering krijgt ook een deel van het probleem opgelost te hebben.. Maar inderdaad in de bak rijd ik haar altijd met een contactteugel waardoor ze haar achterhand er meer onder heeft. Buiten eigenlijk altijd aan een los teugeltje en in volle galop valt ze dan wel op de voorhand.
Goede tip!
Ik ga eens kijken voor een anatomische singel. De Prolite zal ik ook eens opzoeken. Ik zag de QHP Bold dressuursingel en dat leek me ook wel wat, zou ook door de vorm het schuiven moeten tegengaan.