Ik zoek een nieuw/ander eventing (spring) zadel maar bij bijna alle zadelaanbieders zie je dat dressuur de overhand heeft en dat ze spring/eventing erbij doen en kunnen bestellen maar er weinig geprobeerd kan worden.
Ik zoek een zadelpasser waarbij ik ook echt met de spring/eventing zadels kan rijden voordat ik wat koop.
Voorkeur voor merken met veel boom mogelijkheden en verlengd zweetblad ivm mijn bouw Denk zelf aan Harry Dabbs of fairfax bijv
Wellicht kan je eens naar het Zadelpascentrum in België bellen. Greet is een topvrouw en haar zonen rijden eventing. Toen ze bij mij kwam had ze ook Harry Dabbs bij. Ze kreeg op mijn moeilijke merrie het zadel niet 100% en dat gaf ze ook gewoon eerlijk toe, dat ze het liever nog beter zag. Ik ben er echt heel tevreden van!
Volgens mij heeft elke zadelpasser of zadelmaker voornamelijk dresuur in voorraad. Ik heb vorig jaar hetzelfde gehad, je kon 30 dressuurzadels proberen en slechts 8 springzadels. Maar omdat ik geen 8 wilde proberen op mijn paard ben ik eerst langsgegaan om te kijken wat voor mij als ruiter zou passen. Daar bleven er 4 van over en ik heb maar 2 proefgereden. Ik heb overigens eerst een budget gesteld en toen gekeken wat er mogelijk was en waar. Uiteindelijk bij een bevriende zadelmaker zadels geprobeerd en gekocht. Natuurlijk had ik nog veel meer zadels kunnen nemen, maar die waren niet op voorraad om te voelen, en te testen. Dan koop je dus uit een boekje, overigens wel met de garantie dat als het niet past dat je niet verplicht bent tot koop.
Ik heb mijn zadel gekocht bij de Peertil, maar dat zit in het noorden van het land, dus heb je weinig aan. Ik kan mij niet voorstellen dat er in jouw buurt ook niet zulke mogelijkheden zijn.