Gini schreef:Goh, ik denk dat 400 euro een mooie prijs is. Mensen die geïnteresseerd zijn in Wintec, zijn dat voornamelijk omwille van de prijs. Want het zijn prima zadeltjes, maar geen overdreven kwaliteit, zachte zit of ander unique selling point. Het zijn degelijke zadels voor de koper die bewust met geld bezig is, laat ons zeggen. Als die koper dan ook nog eens op de tweedehandsmarkt gaat kijken, dan is dat naar volle waarschijnlijkheid om een koopje te kunnen doen.
Een zadelmaker zal ook tweedehands nog altijd meer kunnen vragen dan particulier. Bij een particulier is verkocht namelijk verkocht en sta je als koper "in de kou" bij alsnog niet passen of ondeugdelijk product, bij een zadelmaker "koop" je dan die professionaliteit en garantie. Het ergste wat een particulier-verkoper kan overkomen is een slechte recensie op Marktplaats, bij een zadelmaker is dat een slechte naam en daardoor geen klanten meer. Dat een zadelmaker jouw zadel dus voor 600 euro kan verkopen, wilt niet zeggen dat jij als particulier ook die 600 euro zou kunnen krijgen. Mensen willen voor een zekere veiligheid en zekerheid (want professioneel) dieper in de buidel tasten dan voor het meisje om de hoek waarbij je maar moet afwachten of alles goed verloopt.
Dit denk ik dus ook inderdaad... Maar tegelijkertijd zou ik mezelf ontzettend voor m'n kop slaan als ik toch veel meer ervoor zou kunnen krijgen.