Zadel haflinger aanmeten/passen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboDi

Zadel haflinger aanmeten/passen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-20 08:50

Hallo allemaal!
Ik ben voor mijn 17jarige haflinger opzoek naar een goed zadel. Ze is redelijk breed gebouwd en zoals de meeste haflingers wat rond geribd. Er ligt op dit moment een 17” op wat voor de pony aardig goed is maar voor mij wat klein (20 jaar en 1.73). Zadel is ook hoognodig aan vervanging toe...
Ik ben dus opzoek naar een goede zadelpasser die ook zadels heeft voor haflingers. Omgeving Zwolle. Ik zie door de bomen het bos niet meer :Y)
Zadel mag zeker tweedehands maar wel een goede staat. Het liefst dressuur, veelzijdigheid is eventueel ook een optie. Verder heb ik met dit zadel na regelmatig rijden regelmatig last van mijn oude rugblessure..
Hebben jullie voor mij aanbevelingen? Zowel merken van zadels als zadelpassers?

Even een fotootje zodat jullie weten over welke doerak ik het heb ;) :+
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 09:08

Zadelmakerij ten Pas uit Zuidwolde. Heb via haar een prestige op de haflinger 2e hands en op mijn eigen warmbloed een nieuwe anatomica.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 09:12

Voor merk zou je kunnen kijken naar Massimo, korte zadels(als je juiste model neemt) en ze gaan ontzettend breed.(kopijzer)
Andere merken/modellen: Kent en Masters Cob/low withers.
Startrekk dresuur/veelzijdig(heb ik ook al een aantal erg mooi op hafjes zien liggen, maar moet niet te lang zijn)

Zadelpassers: meeste hebben zelf geen/weinig 2e-hands zadels, maar bovengenoemde merken kan je wel online vinden.
Dan kan je of vooraf zoeken en kijken of je een zadel kan laten checken door zadelpasser, of adh van consult op zoek gaan naar zadel.

Ten Pas(zoals hierboven) heb ik ook goede ervaringen mee.

Christel1

Re: Zadel haflinger aanmeten/passen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 10:15

Ik heb voor mijn brede en ronde fjord een kent en masters dressuurzadel, heb hem gekocht en aan laten meten door ooteman ruitersport, ik weet alleen of hij buiten noord Holland werkt.

Nietsmar

Re: Zadel haflinger aanmeten/passen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 10:19

Absoluut ten Pas!! Hele fijne en goede ervaringen mee. En heeft veel verschillende zadels.