Winderen gel bit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25958
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 10:05

Kady1 schreef:
Het bit idee klinkt goed maar is niet in watertrens idee te krijgen ?

Mijn paard is heel gevoelig vooral op de tong. Maar vind ook druk aan de zijkant van haar mond super vervelend. Zodra ik iets met vaste ringen probeer word ze onrustig in de aanleuning.

Rijd nu met een watertrens model myler level 2 en dat gaat eigenlijk prima maar ben altijd aan het kijken of het nog beter kan

Jawel de superflexi

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 10:48

Kady1 schreef:
Het bit idee klinkt goed maar is niet in watertrens idee te krijgen ?

Mijn paard is heel gevoelig vooral op de tong. Maar vind ook druk aan de zijkant van haar mond super vervelend. Zodra ik iets met vaste ringen probeer word ze onrustig in de aanleuning.

Rijd nu met een watertrens model myler level 2 en dat gaat eigenlijk prima maar ben altijd aan het kijken of het nog beter kan


Watertrens willen ze wel speciaal voor je maken als je het netjes vraagt en uitlegt.

wendy1987

Berichten: 6928
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 11:20

Wat voor bitten hadden jullie voor jullie deze probeerden? En wat waren de voornaamste redenen om deze te proberen? Ik zit er hard over te twijfelen namelijk..
Gaat vnl om vast houden en door drammen..

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 11:32

wendy1987 schreef:
Wat voor bitten hadden jullie voor jullie deze probeerden? En wat waren de voornaamste redenen om deze te proberen? Ik zit er hard over te twijfelen namelijk..
Gaat vnl om vast houden en door drammen..


Een kneveltrens van HH, een bitje van Sprenger en een Fager bitje. Daarna weer terug op de Sprenger.

Mijn paard was er geïrriteerd en heel onrustig en vervelend aan de voorkant. Dat is de reden waarom ik dit bitje ben gaan proberen. Blijkt dus dat ze gewoon niet van ijzer houdt.

hortensia
Berichten: 59
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 11:59

wij hebben een trust geprobeerd, dubbel gebroken, en een dunner bitje ook dubbel gebroken, beide bustrens. daarna overgestapt op een hackamore. dat ging wel al beter, maar daar gaat ze ook erg in hangen. ze is erg onrustig in de aanleuning, mist nog kracht in haar achterhand en balans.
we hopen dat dit bit de uitkomst is voor haar

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 13:22

Interessant!
Ik rij nu al een tijdje met de trust kunststof ongebroken bit en ben daar eigenlijk gewoon tevreden over (is ook nergens stuk gebeten), maar zijn er meer die eerst met zo'n trust ongebroken bit hadden en nu hetzelfde van dit merk? En wat is de reden dat je overgestapt bent en wat merk je qua verschil?

Ik vind het overigens wel vreselijk dat ze oranje zijn, kan mij daar echt enorm aan storen :')

_E_

Berichten: 381
Geregistreerd: 18-09-09

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 15:12

Deze bitten zijn denk ik (nog) niet toegestaan op wedstrijden? Aangezien volgens de regelementen een bit moet bestaan uit metaal, rubber, kunststof of leer..
Iemand dat al uitgezocht? Want door de kleur vallen ze ook nog eens erg op..

Opzich klinken ze voor mij best goed. Ik heb een vijf jarige die het bit slecht aan durft te nemen. Ze gaat graag te diep lopen, achter het bit.. Ik heb nu een dikke dubbel gebroken bustrens van argentaan.
Welke variant zou dan voor ons het geschiktste zijn?

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 15:31

_E_ schreef:
Deze bitten zijn denk ik (nog) niet toegestaan op wedstrijden? Aangezien volgens de regelementen een bit moet bestaan uit metaal, rubber, kunststof of leer..
Iemand dat al uitgezocht? Want door de kleur vallen ze ook nog eens erg op..

Opzich klinken ze voor mij best goed. Ik heb een vijf jarige die het bit slecht aan durft te nemen. Ze gaat graag te diep lopen, achter het bit.. Ik heb nu een dikke dubbel gebroken bustrens van argentaan.
Welke variant zou dan voor ons het geschiktste zijn?


Ik ging er eigenlijk vanuit dat dit voor rubber door kan toch?
Ik vind vaak dat paarden een ongebroken bit wat makkelijker aannemen dan een dubbelgebroken, geeft toch wat meer rust. Als je tevreden bent over een bustrens zou ik daarbij blijven. Of je paard de extreem flexibele fijn vindt of niet is een kwestie van testen denk ik?

germie

Berichten: 25958
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 15:49

De bustrens is met alle mondstukken toegestaan.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 16:08

_E_ schreef:
Deze bitten zijn denk ik (nog) niet toegestaan op wedstrijden? Aangezien volgens de regelementen een bit moet bestaan uit metaal, rubber, kunststof of leer..
Iemand dat al uitgezocht? Want door de kleur vallen ze ook nog eens erg op..

Opzich klinken ze voor mij best goed. Ik heb een vijf jarige die het bit slecht aan durft te nemen. Ze gaat graag te diep lopen, achter het bit.. Ik heb nu een dikke dubbel gebroken bustrens van argentaan.
Welke variant zou dan voor ons het geschiktste zijn?


Ik heb er nog nooit commentaar op gehad op wedstrijd. Ik dacht dat ze wel zijn toegestaan maar heb het nog nooit opgezocht. :+

Voor een die graag te diep en achter het bit gaat lopen raad ik persoonlijk de Super Flexi af, dan kun je het beste de normale Flexi nemen. Zijstukken naar eigen voorkeur natuurlijk.

hortensia
Berichten: 59
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 16:16

wij hadden vandaag ondanks de wind een ontspannen merrie, dus ik denk dat het bit mag blijven. ik had het eigenlijk niet verwacht.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 16:52

Zijn er ook mensen die 'gewoon' de flexi hebben geprobeerd en niet persé vanwege aanleuningsproblemen? Het lijkt me erg vriendelijk materiaal als je het vergelijkt met de normale metalen bitten.

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-20 20:01

Change3x schreef:
Kady1 schreef:
Het bit idee klinkt goed maar is niet in watertrens idee te krijgen ?

Mijn paard is heel gevoelig vooral op de tong. Maar vind ook druk aan de zijkant van haar mond super vervelend. Zodra ik iets met vaste ringen probeer word ze onrustig in de aanleuning.

Rijd nu met een watertrens model myler level 2 en dat gaat eigenlijk prima maar ben altijd aan het kijken of het nog beter kan


Watertrens willen ze wel speciaal voor je maken als je het netjes vraagt en uitlegt.


Oh is dat zo..... het bit bevalt mij zo goed. Ik ga beginnen met mennen en zou wel heel graag een menbit van dit merk willen hebben

Azmay

Berichten: 17992
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 14:39


germie

Berichten: 25958
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 15:28

Interessant, geen wisselbare stukken, maar wel gewoon hetzelfde mondstuk en iets goedkoper.

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 16:24

Klinkt erg interessant! Ik zweer bij mijn Trust-bitten, alleen heeft m'n paard nu alweer 't derde bit kapot gekauwd. Trust geeft inderdaad aan hier niets aan te kunnen doen, maar ik ben het beu om nu alweer een nieuwe te moeten kopen die waarschijnlijk toch weer stuk gaat. Dit lijkt de oplossing te zijn!

Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 16:30

Azmay schreef:
Ik lees hier stilletjes mee, maar zag ineens dit op de bokt markt voorbij komen :Y)
https://www.bokt.nl/markt/ad/499797/win ... watertrens

Zelf rijd ik bitloos maar dit principe staat me ook wel aan eigenlijk.


idem hier, stille meelezer. Maar mocht ik óóit voor wat voor reden toch een bit gaan/willen gebruiken dan klinkt mij dit toch als een oplossing die toch aansluit bij wat ik belangrijk vind. Ik kan gewoon ijzer in de mond niet begrijpen, maar dit lijkt me wel een prima optie.

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 16:45

Shae schreef:
Zijn er ook mensen die 'gewoon' de flexi hebben geprobeerd en niet persé vanwege aanleuningsproblemen? Het lijkt me erg vriendelijk materiaal als je het vergelijkt met de normale metalen bitten.


Waar ligt voor jou de grens van aanleuningsprobleem? Er zijn imo zeer weinig paarden echt perfect in de aanleuning, dus je bent met ieder paard altijd aan het perfectioneren en zoeken naar manieren om je aanleuning te verbeteren. Voor mij persoonlijk hoort daar ook het zoeken naar het juiste bit bij, dat zelfs bij mijn hele makkelijke paarden de aanleuning nog meer kan optimaliseren. Ik heb zelf heel veel paarden met het flexibele trust bit gereden omdat ik een voorkeur voor een ongebroken bit zonder tongboog heb, metalen ongebroken bitten liggen vaak niet ideaal dus dan kom je al snel bij zoiets uit. Bijna al mijn paarden hebben er dus op gelopen en het effect dat ik merk is wel heel wisselend, de meeste pakken het beter aan en het brengt wat meer stabiliteit en rust dan een dubbelgebroken bit, maar ik heb ook paarden gehad waarbij het juist het gevoel van een scherp bit gaf. Ik vind het met zo’n bit wel altijd wat makkelijker om ze gelijk op twee teugels te krijgen, tov dubbelgebroken.

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:00

Afbeelding

Afbeelding

De gewone flexi. Kan m helaas zaterdag pas gaan testen dus laat daarna weten wat paard er van vind. Bij deze geen slechte afwerking imo.

germie

Berichten: 25958
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:02

zodiacje schreef:
[ [url=m/FFN9vM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/iI80G0.jpg]Afbeelding[/url] ]

De gewone flexi. Kan m helaas zaterdag pas gaan testen dus laat daarna weten wat paard er van vind. Bij deze geen slechte afwerking imo.

Voelt de gel zacht? Niet stroef?

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:14

Niet stroef. Maar ook niet zo glad als mn simpele br witte bitje. Het is niet zo zacht dat je het in kan knijpen. Er zit buiging in maar dat kost wel kracht.

germie

Berichten: 25958
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:24

zodiacje schreef:
Niet stroef. Maar ook niet zo glad als mn simpele br witte bitje. Het is niet zo zacht dat je het in kan knijpen. Er zit buiging in maar dat kost wel kracht.

Het voelt dus niet als gel?
Of toch wel?

Cactusknuf

Berichten: 515
Geregistreerd: 06-01-18
Woonplaats: In de stal

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:27

hoe ver kun je het bit doorbuigen? en is dit alleen als je er veel druk op zet of ook al bij minder druk?

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:33

Pfoe omschrijven hoe het voelt vind ik echt moeilijk hoor. Heel hard rubber denk.

Met heel veel druk kan ie doormidden buigen maar op die manier kan je niet eens druk zetten in een paarden mond.
In een mond is ie licht flexibel.

Ik doe m morgen in met longeren gewoon om te kijken of daar al reactie is. Zaterdag ga ik ermee rijden. Mijn paard is wel echt een goede test case. Ik werk met paarden en rijd daardoor veel verschillende paarden maar mijn eigen paard is wel écht lastig. Zal jullie uiteraard op de hoogte houden

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:42