Ze reageerde toen dus al niet helemaal jofel op het aansingelen. Ik ben opzoek gegaan naar een vzh zadel omdat ik ook vaker spring en buiten rij en mijn oog viel op een 17 inch kieffer vzh waar ik goed in pastte en de zadelpasser heeft de hele vulling vernieuwd, heerlijk zacht. Hij lag goed, hij had(door scheefheid van de pony) wel de neiging wat naar rechts te neigen. Door een singel met 2 kanten stugge elastiek, anatomisch gevormd, schapenbontje en voorste singelstoot te gebruiken (die zijn wat om hoog naar voren gesneden) wordt dit probleem verminderd.
Zadelpasser komt 2 keer in het jaar passen, alle dingen die nodig zijn worden geprobeerd, zadel zou goed moeten liggen. Maar toch blijft ze met haar hoofd schudden bij aansingelen. Ze houdt haar buik strak waardoor het toch allemaal alleen maar meer energie kost.
Ze bijt mij niet oid sta gewoon in of voor haar stal. Zadel opleggen is ook geen probleem. Aansingelen is ook een stuk minder probleem. Puur het vastmaken van de singel. En als ze dr buik strak zet is dat een heel gevecht om die vast te krijgen. Als ze hooi aan het eten is (dat doe ik altijd in de zomer dan geef ik alvast wat eten) dan is het zo gebeurd en ook geen boos oog naar mij toe.
Wat ik hier eigenlijk mee wil zeggen/vragen is: hoe ga je hier mee om? Is mijn zadel nu nog verkeerd ondanks dat hij redelijk goed is gekeurd? Ben wel van plan om een dressuurzadel aan te schaffen maar eigenlijk alleen als het dit "probleem" zou verhelpen. Probleem even tussen aanhalingstekens want ik weet dat er veel paarden zijn die heftiger reageren maar ik trek het mezelf heel erg aan en durf haar dan amper meer op te zadelen omdat het in mijn ogen een gevecht is als zij haar buik spant en ik de singel niet tot amper in gaatje 1 krijg.
Ik wil dus met alle liefde een goed dressuurzadel voor haar (en voor mij

Hoe gaan jullie daar mee om?
Want als een echte penny (;)) vind ik het gewoon vervelend als ik iets doe wat mijn pony vervelend vindt.