Deken klapt dubbel, oplossingen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Love_Rosie

Deken klapt dubbel, oplossingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-20 21:33

Afbeelding

De borstflap van deze deken klapt steeds dubbel. Ik heb al geprobeert of strakker/losser doen helpt maar niets werkt. Heeft iemand een (niet te dure) oplossing om dit te verhelpen?

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 21:40

Dat had ik ook met een deken van harry’s horse. Ook niks gevonden dat het kon verhelpen...

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 21:41

dichtnaaien en aan en uitdoen over hoofd

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 21:41

Klitteband (laten) vervangen en daarna deken voor vast laten zitten en over het hoofd af doen.
Zo bijft het klitteband goed sterk.

Edit; beetje zelfde oplossing als idd dichtnaaien

Kitty_

Re: Deken klapt dubbel, oplossingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 22:44

De betere deken merken hebben modellen met een V sluiting waarbij je dit niet hebt en ook minder druk op de schouders hebt. Als je dit met je huidige deken op wil lossen moet je het klipje los halen van de deken . Je haalt de nylon flap door de 1e ring heen en zet het klipje er weer op. Moet je wel voortaan de gesp sluiting gebruiken bij het op en af doen van de deken ipv de klip.

Spytgnieskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 22:48

Gewoon nooit dit soort dekens kopen. Alleen maar ellende. De dekens van amigo/bucas verschuiven nooit en bij de sluiting zitten ze ook perfect.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 23:20

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-20 23:21

Ik heb nog een HH, zelfde deken en die ligt prima, dus dat is het probleem niet. Thuis op paarden ook vaak HH en ook nooit problemen mee gehad. Dit is gewoon een maandagmorgen baksel.

Daarnaast is het niet mijn paard en ga ik daar geen dekens voor kopen die een keer zo duur zijn. (verder ben ik het er mee eens hoor, ligt stuk mooier).

Kitty_ Bedoel je de nylonflap door de eerste ring en dan aan de 2e vastzetten? Ik denk dat ik het niet helemaal begrijp, al is het vast heel simpel :+

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 23:34

Bekend probleem met deze sluitingen.
Ook geen idee hoe je dat kan oplossen...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 23:38

Nieuw stuk klittenband erop zetten of de oude goed schoonpeuteren.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 00:36

Klitteband met zon hondeborsteltje met van die gebogen haakjes goed schoonmaken. Dan klit het in elk geval al een stuk beter. En ik zelf zou er ala Horseware extra klitteband opzetten. Lees je hebt nu aan de kant waar hij elke keer dubbel gaat aan de binnenkant van dat zachte klitteband. Net zon stukje ook aan de buitenkant van de deken naaien Precies op het stukje wat aan de binnenkant zit. En dan aan de andere flap van je deken een stukje van dat ruwe "over" het stukje klitteband wat daar zit (daar maar aan 1 kant vaststikken zodat je dat op het klitteband wat je aan de buitenkant aan de andere kant genaaid hebt past). Zodat je een dubbele klittebandsluiting krijgt ipv een enkele zoals je nu hebt.
Zoals op de foto enigszins te zien is. Dat is een dubbele klittebandsluiting. Werkt veel beter dan een enkele.

Afbeelding

Foto overigens met dank aan Horseware.com

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 09:43

Love_Rosie schreef:
Ik heb nog een HH, zelfde deken en die ligt prima, dus dat is het probleem niet. Thuis op paarden ook vaak HH en ook nooit problemen mee gehad. Dit is gewoon een maandagmorgen baksel.

Daarnaast is het niet mijn paard en ga ik daar geen dekens voor kopen die een keer zo duur zijn. (verder ben ik het er mee eens hoor, ligt stuk mooier).

Kitty_ Bedoel je de nylonflap door de eerste ring en dan aan de 2e vastzetten? Ik denk dat ik het niet helemaal begrijp, al is het vast heel simpel :+

Ik bedoel niet dat je een nieuwe deken moet kopen, maar dat er in dat topic al veel tips voor dit probleem zijn gegeven.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:38

Love_Rosie schreef:

Ja lastig uit te leggen. Je kunt ook het gehele klipje eraf halen en de deken vast maken met alleen de nylon gesp. Maar dat moet dan wel passen qua borstbreedte.

De andere optie is klipje aan 2e ring vast zetten maar dan het nylon gedeelte door het eerste ringetje halen zodat je niet weer hetzelfde effect krijgt. Hopelijk leg ik het zo beter uit :P

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-20 13:41

Kitty_ Ik las even in het andere topic en begreep idd hoe je het bedoelde. Zal dat eens gaan proberen.

Klittenband is schoon, maar is geen heel stevig/ goed 'plakkend' klittenband. Dus daar nieuw op zetten is eerst beste optie denk ik. Of nieuw klittenband met een sluiting er over als die van de rambo, die met klittenband en het ringetje. Die er onder gaat ook nog regelmatig open bij mij.. Ik heb lig weer wat ideeën.

Naaien jullie dat klittenband er zelf op? Blijft dat een beetje zitten? Of ergens heen brengen