Bit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daisdais02

Bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-20 19:32

Hey,
Mijn verzorg paard is een ex polo paard en is altijd gereden met een pelham bit. ik reed eerst bitloos maar dat werd hem niet en toen overgestapt naar een dubbelgebroken watertrens. Ze is sindsdien erg onrustig in de mond, ze schud veel en doet haar hoofd naar beneden en boven. ik geef zelf niet veel druk en zit nu na te denken wat voor bit ik dan het best kan gebruiken. of heeft iemand tips voor mij?

vriendelijke groet,
Daisy

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 19:46

Was de pelham gebroken of stang? Waarom van dit bit af?
Als je echt een ander bit voor haar wilt zou ik toch kiezen voor een bitfitter langs laten komen. Gewoon omdat je dan meerdere bitten kunt proberen. 100% garantie is het nooit, maar nu is het zoeken op goed geluk...

Shanna7836

Re: Bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:04

Misschien kun je een myler bitje proberen? Ik rijdt al mijn paarden op mylers. En ook elk paard wat ik heb gehad sinds 2013. Elk paard liep er fijn op tot nu toe :) je moet wel met een rustige hand rijden voor deze bitjes. Mocht je meer willen weten over mylers mag je me een pb doen endan kan ik je meer vertellen erover

Contemplate

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 22:30

Inderdaad dezelfde vraag als hierboven. Was het pelham bit misschien ongebroken?
De overstap naar een dubbelgebroken watertrens kan dan in vergelijking onrustiger voelen in de mond, door het scharnieren van het bit en de beweeglijke ringen. Een bitfitter is een goed idee, probeer anders iets te vinden wat qua type en dikte dicht bij het pelham bit ligt. Even googelen en je vind al snel wat beschrijvingen van type bitten hun werking.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 23:26

Ik ga mee met het advies van Contemplate.
Dubbelgebroken is waarschijnlijk te instabiel en rommelig, zou ook de keuze maken voor een ongebroken of enkel gebroken bit

Daisdais02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-20 23:40

bedankt!

Knabbel1070

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 23:48

Misschien zo’n flexibele stang proberen?
En anders een bit fitter dan kan je veel bitjes proberen en dan kunnen jullie kiezen welke het fijnst is. Bij sommige websites kan je volgensmij ook een bit voor een periode testen