Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Autumnn schreef:Waarom wil je een regendeken voor hem kopen? Het is een zeer zachte winter en ten tweede zal je paardje zichzelf goed warm houden met zijn vacht. Met een regendeken ontregel je zijn eigen kacheltje alleen maar. Verder krijg ik een beetje de kriebels van een 3-jarige sport haflinger? Hoeveel doe je met hem/haar?
Hij is beleerd met 2.5 en wij hebben hem gekocht met bijna 4. (Nog niet zo lang dus). Hij is al helemaal bereden (springen en dressuurmatig) wat hij fantastisch vind! Over n tijdje zal ik ook met hem gaan rijden. Als je niks met hem doet gaat hij zich ontzettend erg vervelen en wordt hij erg dominant. Maar we doen erg rustig aan! Leeftijd zegt zeker niet alles.Castellon schreef:Wat celine-famke hierboven zegt is niet helemaal waar is mijn ervaring.
Mijn fjord en haf hadden zulke dikke sterke vachten, die konden ze prima opzetten onder een 0 grams. Ik legde die soms op als het echt een poos flink regende. Ging prima.
Met een dikke vacht wordt een gevoerde deken gauw te warm bij een koudbloed. Fleecegevoerd eventueel, maar bij niet geschoren zou ik echt niet meer doen, zeker niet nu het warmer wordt.
Castellon schreef:Wat celine-famke hierboven zegt is niet helemaal waar is mijn ervaring.
Mijn fjord en haf hadden zulke dikke sterke vachten, die konden ze prima opzetten onder een 0 grams. Ik legde die soms op als het echt een poos flink regende. Ging prima.
Met een dikke vacht wordt een gevoerde deken gauw te warm bij een koudbloed. Fleecegevoerd eventueel, maar bij niet geschoren zou ik echt niet meer doen, zeker niet nu het warmer wordt.
sofiedbeer schreef:Ik heb ervoor gekozen om het nu zo te laten! Geen deken dus. Dankjewel voor jullie berichten!