Ervaringen: Wintec modellen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 08:02

Kan iemand mij het verschil tussen de wintec veelzijdigheid 500 (cair) en de wintec veelzijdigheid 2000 (cair) uitleggen? Ik word op diverse internet sites niet wijzer, maar scheelt wel een flink bedrag. Wat ik kan zien op de websites zie ik verschil in materiaal vd zitting. Is dat het enige?

Ik heb naar tevredenheid de wintec isabell dressuur. Maar mijn heupen gaan compleet naar hun grootje als ik hier regelmatig een sprongetje (echt sprongeTJE, hoger dan 50 gaan we eigenlijk nooit) mee maak of buiten een gekke sprong wil opvangen.
Overweeg nu een VZH daarvoor aan te schaffen, of evt een springzadeltje zelfs - maar bij de springmodellen is wel duidelijk dat de ruiterzit het verschil maakt, platter of minder plat.

Alternatief zou zijn helemaal over te stappen op VZH (en dan is de 500 vermoedelijk te glad en zou ik dus sowieso naar de 2000 of de arena vzh neigen), maar ik heb mijn isabell pas een half jaar en voor het dressuurmatige werk is dat echt een fijn zadel...

mooney

Berichten: 7782
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 08:18

vica schreef:
lotje5lotje schreef:
What’s the difference between a saddle featuring CAIR or EASY-CHANGE vs HART?
Many riders have long enjoyed the benefits of these technologies in saddles pre-dating HART. If your saddle features both the CAIR Cushion System badge at the back of the chamber and the EASY-CHANGE Fit Solution badge at the front of the chamber, you can be assured it features the same benefits as those carrying the HART badge.

Dus eigenlijk is er niet zoveel verschil, behalve zachtere kussens en zitting? Best vaag, ik zou meer info willen over de boom en de kussens maar dat staat eigenlijk nergens duidelijk....


Alles is hetzelfde vn de wintec hart. Enkel zijn ze zachter dan de gewonte wintec 500.
De boom en kussens zijn hetzelfde.

Ik vind hart wel echt een verbetering trouwens, hij zit comfortabeler en oogt wat luxer. Mijn gewone 500 vind ik iets harder dan mijn 500 van 10 jaar oud. Ik baal stiekem wel dat ik mijn nieuwe 500 net voor het uitkomen van de hart heb besteld (al weet ik niet of die er überhaupt was in pony dressuur model)

vica
Berichten: 8
Geregistreerd: 05-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:15

lotje5lotje schreef:
ik heb losse singelstoten van Bates gekocht (leer) en die er aangedaan.
Die plastic singelstoten singelen inderdaad voor geen meter aan, stug!


Waar heb je ze gekocht? Ik vind ze nergens online

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 09:45

Skippy01 schreef:
Kan iemand mij het verschil tussen de wintec veelzijdigheid 500 (cair) en de wintec veelzijdigheid 2000 (cair) uitleggen? Ik word op diverse internet sites niet wijzer, maar scheelt wel een flink bedrag. Wat ik kan zien op de websites zie ik verschil in materiaal vd zitting. Is dat het enige?

Ik heb naar tevredenheid de wintec isabell dressuur. Maar mijn heupen gaan compleet naar hun grootje als ik hier regelmatig een sprongetje (echt sprongeTJE, hoger dan 50 gaan we eigenlijk nooit) mee maak of buiten een gekke sprong wil opvangen.
Overweeg nu een VZH daarvoor aan te schaffen, of evt een springzadeltje zelfs - maar bij de springmodellen is wel duidelijk dat de ruiterzit het verschil maakt, platter of minder plat.

Alternatief zou zijn helemaal over te stappen op VZH (en dan is de 500 vermoedelijk te glad en zou ik dus sowieso naar de 2000 of de arena vzh neigen), maar ik heb mijn isabell pas een half jaar en voor het dressuurmatige werk is dat echt een fijn zadel...



Ik heb mij laten vertellen dat het enige verschil tussen de 500 en de 2000 het materiaal is. De 500 is glad en de 2000 heeft een suède zitting.

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:08

wat leuk om al jullie ervaringen te lezen.

Ik heb recent een wintec 500 dressuur uit 2018 overgenomen van een kennis. Het is voor mijn merrie (8 jaar) die nu zadelmak gemaakt wordt.

We zetten mijn merrie ook in voor de fokkerij dus ik vond een zadel wat makkelijk aanpasbaar is erg belangrijk. Binnenkort komt de zadelmaker om het helemaal mee netjes te leggen. Maar eerst moet ze wat verder ingereden worden want nu ga ik er zelf nog niet op ;).

Die van mij is dus nog geen HART versie, maar die van hiervoor. Ik vind hem heel zacht voelen en sta eigenlijk versteld van hoe netjes en luxe hij eruit ziet voor een kunststof zadel. De nieuwe hart 500 wel in de winkel gezien en die ziet er idd net een tikkeltje luxer uit dan de mijne, maar veel scheelt het niet.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:51

Unseen schreef:
Ik heb mij laten vertellen dat het enige verschil tussen de 500 en de 2000 het materiaal is. De 500 is glad en de 2000 heeft een suède zitting.


Ja, dat leek mij dus ook. Ik hoorde alleen iets over 'meer afgeronde kussens' bij de 2000 tov de 500?
de 500 vind je nog wel eens tweedehands in goede staat, de 2000 zelden of nooit - en dan laat ik mijn wens voor 'het liefst bruin' nog los...

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:58

Skippy01 schreef:
Unseen schreef:
Ik heb mij laten vertellen dat het enige verschil tussen de 500 en de 2000 het materiaal is. De 500 is glad en de 2000 heeft een suède zitting.


Ja, dat leek mij dus ook. Ik hoorde alleen iets over 'meer afgeronde kussens' bij de 2000 tov de 500?
de 500 vind je nog wel eens tweedehands in goede staat, de 2000 zelden of nooit - en dan laat ik mijn wens voor 'het liefst bruin' nog los...


Oh dat weet ik verder niet! Ik wilde liever glad, dus heb helemaal niet naar de 2000 gekeken. Ik heb wel een HART variant en ben hiermee heel tevreden.


Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 12:15

Unseen schreef:
Oh dat weet ik verder niet! Ik wilde liever glad, dus heb helemaal niet naar de 2000 gekeken. Ik heb wel een HART variant en ben hiermee heel tevreden.


[ [url=m/zEx3XX.jpg]Afbeelding[/url] ]


Maar is de hart variant van ander topmateriaal van het vorige model? ik bedoel, ik weet dat het wat zachter is, maar is de toplaag ook daadwerkelijk anders? (of heb jij geen vergelijkingsmateriaal gezien in de vorm van het vorige model, voorafgaand aan het HART model?)

**sorry, ik vraag veel :') **

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 13:05

Skippy01 schreef:
Maar is de hart variant van ander topmateriaal van het vorige model? ik bedoel, ik weet dat het wat zachter is, maar is de toplaag ook daadwerkelijk anders? (of heb jij geen vergelijkingsmateriaal gezien in de vorm van het vorige model, voorafgaand aan het HART model?)

**sorry, ik vraag veel :') **


Haha nee dat weet ik niet, ik heb inderdaad geen vergelijkingsmateriaal. Ik had 10 jaar geleden ook een Wintec maar dat was echt een oud model, dus niet te vergelijken. En daarnaast heb ik nu ook een Endurance Pro maar die is ook weer anders qua toplaag, meer als de 2000 denk ik? Suède in ieder geval.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 13:09

@unseen helaas voor mij dat jij geen vergelijk hebt.
Ja, dat equisuede zit ook op mijn isabell. Heerlijk materiaal, veel grip - ik vind grip op de rijbroek zelf echt vreselijk ;)
Die oude modellen zijn inderdaad niet te vergelijken. De kussenvorm en het tussenkanaal zijn ook echt anders, dus zeker qua ligging is dat echt niet vergelijkbaar.

_Jerry
Berichten: 33
Geregistreerd: 11-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 13:15

Ik heb sinds kort een 500 jump HART, en vergeleken met de oudere wintec modellen zit deze lekker zacht en heb ik er net wat meer steun aan. lk heb een bruine genomen, enige minpuntje is dat het wat lastiger is de rest van het tuig te matchen :D Welk hoofdstel hebben jullie bij de bruine variant?

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 13:47

_Jerry schreef:
Ik heb sinds kort een 500 jump HART, en vergeleken met de oudere wintec modellen zit deze lekker zacht en heb ik er net wat meer steun aan. lk heb een bruine genomen, enige minpuntje is dat het wat lastiger is de rest van het tuig te matchen :D Welk hoofdstel hebben jullie bij de bruine variant?


Ik heb van Hooks het chester hoofdstel bij mijn bruine Isabell zadel. Chester is wel met gouden gespen, andere modellen van hen geloof ik niet. Fijne prijs-kwaliteit vind ik zelf.

Afbeelding

Fijn dat je meer steun en een zachtere zit hebt bij de 500 HART! Dat gaf een vriendin ook aan over de 500 HART dressuur die ze afgelopen week ontvangen heeft.

_Jerry
Berichten: 33
Geregistreerd: 11-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 16:21

Mooi Skippy01! Mijn zitting en de wrongen zijn trouwens van een ander soort structuur dan de zweetbladen. Er zit een soort klein ribbeltje in het materiaal, zoals je wel eens ziet bij soft leer beugelriemen. Klein beetje meer grip daardoor.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 18:33

@jerry dank je!
Ah,dat is wel fijn! De oude 500 had een héle gladde zit, en ik houd zelf helemaal niet van rijbroeken met grip, dus ik zat in de Isabell steviger, dat is kunstsuede. Maar voor tzt een spring of vzh zadel, ziet de nieuwe 500 HART er wel goed uit.

TurboDi

Berichten: 1105
Geregistreerd: 31-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 18:44

_Jerry schreef:
Ik heb sinds kort een 500 jump HART, en vergeleken met de oudere wintec modellen zit deze lekker zacht en heb ik er net wat meer steun aan. lk heb een bruine genomen, enige minpuntje is dat het wat lastiger is de rest van het tuig te matchen :D Welk hoofdstel hebben jullie bij de bruine variant?


De epplejeck pitbull !
Afbeelding

Afbeelding

Geen duidelijke foto van hele combi

lotje5lotje
Berichten: 708
Geregistreerd: 29-05-06

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 19:07

@vica, ergens in Engeland online, even googelen op Bates girthstrips

LaDonna75

Berichten: 2163
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 15:43

Ha, een topic over Wintec. Na veel gepas en gezoek heb ik inmiddels een Wintec Isabell Werth op proef meegekregen van de zadelmaker. Deze lijkt goed te liggen op mijn ietwat ronde D-pony. Vanochtend serieus proefgereden (na het korte proefritje bij de zadelmaker) en het lijkt een succes :) geen geschuif en geen geklapper en ponylief liep ook nog eens lekker. Alleen nu moet ik geloof ik nog wel op zoek naar monobeugelriemen want de gesp prikt in mijn been, zicht. Maar so far so good!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 15:52

@ladonna gewone beugelriemen doe ik altijd met de gesp naar beneden,dat helpt wel. Mono riemen heb ik van kentaur in soft leder met nylon kern, die vind ik erg fijn. (Hier ook met een Isabell op een rondgeribd exemplaar)

Anoniem

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 16:24

Ik heb over een paar weken een afspraak met de zadelmaker voor een Wintec Isabell Werth voor mijn korte, ronde pony.

Mijn Tekna schuift en ligt scheef. Ik zit er echt niet fijn op dus de zadelmaker opperde een Wintec Isabell.

LaDonna75

Berichten: 2163
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 17:58

Tarico schreef:
Ik heb over een paar weken een afspraak met de zadelmaker voor een Wintec Isabell Werth voor mijn korte, ronde pony.

Mijn Tekna schuift en ligt scheef. Ik zit er echt niet fijn op dus de zadelmaker opperde een Wintec Isabell.

Ik heb ongeveer 12 verschillende zadels op mijn buikige pony gehad en uiteindelijk past deze dus goed, met rode boom erin en de voorste singel naar voren. Het was dus een hele zoektocht! Ik hoop voor jou ook op een goede uitkomst.

Skippy01 schreef:
@ladonna gewone beugelriemen doe ik altijd met de gesp naar beneden,dat helpt wel. Mono riemen heb ik van kentaur in soft leder met nylon kern, die vind ik erg fijn. (Hier ook met een Isabell op een rondgeribd exemplaar)

Hoe doe je het dan met het "overgebleven" deel van de beugelriem? dat flapt dan toch enorm? of valt het mee?

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 18:53

LaDonna75 schreef:
Hoe doe je het dan met het "overgebleven" deel van de beugelriem? dat flapt dan toch enorm? of valt het mee?


Terug naar binnen schuiven,gaat met meeste beugelriemen wel. En dan een beugelriemhoesje erom. Maar monoriemen zijn fijner hoor, als je keuze hebt :j

Anoniem

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 18:59

Dat klinkt goed LaDonna75!
Ik lees over de oudere modellen soms best negatieve reacties dus ik ben benieuwd naar het zadel. Op de instagram van de zadelmaker zie ik het zadel wekelijks voorbij komen dus dat zal niet voor niets zijn :)

Safiy93
Berichten: 383
Geregistreerd: 06-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 19:09

Ik heb ook een Isabel werth geprobeerd en die ligt op mijn vrij rondgeribte Arabier echt super! Hij is nu in bestelling dus ben met smart aan het wachten tot hij binnenkomt. Ik vond ‘m zelf ook erg fijn zitten!

Anoniem

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 19:15

Ik heb ook een Arabier dus dat klinkt hoopgevend :j

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 20:24

Tarico schreef:
Dat klinkt goed LaDonna75!
Ik lees over de oudere modellen soms best negatieve reacties dus ik ben benieuwd naar het zadel. Op de instagram van de zadelmaker zie ik het zadel wekelijks voorbij komen dus dat zal niet voor niets zijn :)


De oude wintecs 'van vroeger' en de nieuwe zijn echt niet te vergelijken. Zeker niet met de allernieuwste HART versie die ook nog iets zachter zitten weer als ik de gebruikers mag geloven. Ik heb één versie daarvoor, en is echt een fijn zadel!