Ervaringen: Wintec modellen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xLiez

Berichten: 1894
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 22:52

Knabbel1070 schreef:
Oké klinkt goed. Of hij goed licht op je paard weet je natuurlijk van te voren nooit. Ik zit er alleen wel wat mee dat ik vrij lange benen heb maar wel slank. Mijn kont zou zeg maar in een 16.5 passen maar mijn benen hebben eigenlijk een 17.5 nodig terwijl er op mijn pony meestal maximaal 17 inch past. Lekker ingewikkeld dus. Maar ik denk dat ik hem maar eens moet proberen want anders kom je er waarschijnlijk niet achter :j maar het blijft wel een hele uitgave een nieuw zadel :$



Ik heb ooit een wintec wide 17inch gehad maar ik vond hem vrij groot vallen. Ik had daar ook wel in een 16 inch van gepast. Dus misschien past een 17 inch wel!

Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 22:56

Robijntjah schreef:
Particulier.
Hoe vallen de inch maten? Heb zelf eigenlijk 17,5 nodig maar het is een 18 inch.

Ben benieuwd, paard is heel makkelijk en heeft niet zo'n uitgesproken mening behalve alles leuk en gezellig vinden _O-


Ik heb nog een wintec 500 vsd met cair te koop in 17,5 inch
Mocht de 18" toch te groot zijn

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 23:10

Ik ga ook een beetje wintecs bekijken.

Heb voor mijn bijrijdpaard een dressuurzadel van wintec kunnen vinden, maar ik wil ook springen, en ik kom niet met mijn benen uit dan :+

Dus even een goedkope vs of springzadel te vinden. In 17.5. Paardje heeft boommaat xw.

TurboDi

Berichten: 1102
Geregistreerd: 31-08-12

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 23:44

Ik heb een wintec endurance op m’n haflinger liggen! Heb m pas net maar vind het tot nu toe een fijn zadel. Vind het in verhouding een mooi kort zadel waar ik zelf wel ruimte genoeg in heb. Kussens liggen wat terug als het ware waardoor het zadel zeer geschikt is voor een wat kortere rug. En t zadel zit bovendien erg fijn!

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 18:27

Ik ben geen fan van Wintec. Ik zit te breed, en heb het gevoel dat mijn bovenbenen omhoog worden gedrukt. Niet prettig.

Bates vond ik overigens wel heel fijn, die vallen wat korter ook, maar hebben een veel smallere twist en een mooie beendoorloop. Heel fijn, zowel de Innova als de Caprilli.

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 18:47

Knabbel1070 schreef:
Inmiddels al mensen die enige tijd ervaring hebben met het nieuwe hart zadel? Begin steeds liever een dressuur zadel te willen (heb nu een vs zadel) en de wintec hart vind ik erg interessant. Dus misschien na de Corona eens laten passen <<)


Ik heb begin maart al gereageerd dat ik naast mijn Pro Endurance de 500 All Purpose Hart wilde testen. Dit gedaan en dit zadel ook gekocht. Ik vind het een heel fijn zadel, zit lekker, is mooi, ik heb er een fijne houding in. Enige nadeel vindt ik de stugge plastic singelstoten, aansingelen gaat daarmee heel stroef en abrupt en dat is niet fijn voor mijn jonge merrie die pas 2 maand onder het zadel is. Moet echt met veel beleid aansingelen, dat is bij de Pro Endurance veel beter...

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 18:59

Kan je ze niet laten vervangen? Kleine investering.

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 19:01

Saaams schreef:
Kan je ze niet laten vervangen? Kleine investering.


Ja dat ga ik wel doen. Ik heb het zadel pas net en nu met corona ga ik het niet wegbrengen. Komt wel dus :)

lotje5lotje
Berichten: 708
Geregistreerd: 29-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 19:04

ik heb losse singelstoten van Bates gekocht (leer) en die er aangedaan.
Die plastic singelstoten singelen inderdaad voor geen meter aan, stug!

Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 21:22

Idd losse singel stoten
Normaal zit t gelust bij wintec dus makkelijk zelf ye vervangen
Wintec zou een goede sprong vooruit maken door standaard lederen stoten te maken
Of gewoon echt nylon ipv geplastificeerd

lotje5lotje
Berichten: 708
Geregistreerd: 29-05-06

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:20

Ik probeer er achter te komen wat nou het verschil is tussen de nieuwe Wintec Hart zadels en de oudere zadels. Beiden hebben een flexi-tree, de cair kussens en het systeem met de opvulstukjes. Ik heb Wintec gemaild, maar die zijn er vaag in en zeggen dat vooral het materiaal anders is....
Zijn de kussens en de zitting echt zachter dan het eerdere model? wat is nou precies het grote voordeel??
Op de site kom ik er ook niet echt achter. iemand hier die ervaring heeft met beide zadels en mij de verschillen kan vertellen??

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:22

lotje5lotje schreef:
Ik probeer er achter te komen wat nou het verschil is tussen de nieuwe Wintec Hart zadels en de oudere zadels. Beiden hebben een flexi-tree, de cair kussens en het systeem met de opvulstukjes. Ik heb Wintec gemaild, maar die zijn er vaag in en zeggen dat vooral het materiaal anders is....
Zijn de kussens en de zitting echt zachter dan het eerdere model? wat is nou precies het grote voordeel??
Op de site kom ik er ook niet echt achter. iemand hier die ervaring heeft met beide zadels en mij de verschillen kan vertellen??


ik begreep van een zadelpasser inderdaad dat de zitting en kussens zachter zijn. Niet slapper, wel zachter.

lotje5lotje
Berichten: 708
Geregistreerd: 29-05-06

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:25

Ik heb de Wintec lite en die heeft nl ook al hele zachte kussens, maar dan zonder die gaatjes erin, meer een soort stof. Ik ben dus benieuwd of dat een beetje te vergelijken is.

lotje5lotje
Berichten: 708
Geregistreerd: 29-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 11:55

What’s the difference between a saddle featuring CAIR or EASY-CHANGE vs HART?
Many riders have long enjoyed the benefits of these technologies in saddles pre-dating HART. If your saddle features both the CAIR Cushion System badge at the back of the chamber and the EASY-CHANGE Fit Solution badge at the front of the chamber, you can be assured it features the same benefits as those carrying the HART badge.

Dus eigenlijk is er niet zoveel verschil, behalve zachtere kussens en zitting? Best vaag, ik zou meer info willen over de boom en de kussens maar dat staat eigenlijk nergens duidelijk....

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 12:03

Ik heb zelf de Wintec 500 Dressuur met cair-systeem en vind het een heel fijn zadel! Lekker licht dus ik hoef er niet mee te "zeulen" tussen de zadelkamer en de stallen. Hij zit heerlijk, en ligt super goed op mijn korte ronde pony - waar de meeste zadels altijd draaien en naar voren schuiven op mijn pony blijft deze netjes op de plek liggen. Echter ben ik helaas toch tot de conclusie gekomen dat ik te groot ben voor mijn pony om nog écht te rijden, en staat het zadel dus te koop. Mocht iemand dus interesse hebben :-)

lotje5lotje
Berichten: 708
Geregistreerd: 29-05-06

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:02

Zou iemand met een gewone nieuwere versie Wintec (dus niet de Wide) het tussenkanaal voor mij willen opmeten? Ik ben benieuwd of het tussenkanaal van de Wide breder is. Dank alvast voor de moeite!

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:03

Als ik vanavond op stal ben en het niet vergeet wil ik wel meten!

lotje5lotje
Berichten: 708
Geregistreerd: 29-05-06

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:19

Super! Dank!

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 21:39

Ik was het bijna vergeten, maar er pasten ongeveer 4 vingers tussen.
Heb nog dat even omgerekend met een meetlint. +-6.5/7cm :)

lotje5lotje
Berichten: 708
Geregistreerd: 29-05-06

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 22:38

Heel erg bedankt Sterre!

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 11:13

Ik zit even te bedenken, waar zit nou het grote verschil in de close contact jumping en de normale jumping? Ik zie inderdaad dat er een diepere zit bij de normale jumping zit, maar zijn er verder nog verschillen?

paardje2013
Berichten: 1854
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 12:34

Ik volg even heb een jonge fries waar ik nu de wintec cair vz op heb maar zou graag overstappen naar de dressuur variant maar kan op marktplaats niet echt wat vinden. Ik ben opzoek naar een wintec waar ik iets meer steun in heb welke is dan aan te raden ? Ik rij mijn andere paard met een custom dus dan is een veelzijdigheid wel heel erg omschakelen.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 12:48

paardje2013 schreef:
Ik volg even heb een jonge fries waar ik nu de wintec cair vz op heb maar zou graag overstappen naar de dressuur variant maar kan op marktplaats niet echt wat vinden. Ik ben opzoek naar een wintec waar ik iets meer steun in heb welke is dan aan te raden ? Ik rij mijn andere paard met een custom dus dan is een veelzijdigheid wel heel erg omschakelen.


Is heel persoonlijk wat je dan fijn vindt! Ik rijd met een wintec isabell op mijn haflinger. Vind ik heel fijn. De wrongen zijn verplaatsbaar, beugelophanging is verplaatsbaar. Ideaal.
In de wintec 500 zat ik lang zo stil niet. Zat niet verkeerd overigens hoor, maar de isabell gaf mij een stabieler gevoel. Ik houd overigens niet van opgesloten en heb de wrong heel hoog zitten zodat hij alleen mijn dij wat steun geeft bij onverwachte bewegingen, maar mijn knie niet fixeert.

vica
Berichten: 8
Geregistreerd: 05-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 21:38

Sterre98 schreef:
Ik zit even te bedenken, waar zit nou het grote verschil in de close contact jumping en de normale jumping? Ik zie inderdaad dat er een diepere zit bij de normale jumping zit, maar zijn er verder nog verschillen?


er is maar 1 verschil en das de zit.
bij de jump heb je een iets diepere zit waardoor je iets vaster gaat zitten
bij de CC heb je een vlakkere zit waardoor je als ruiter iets vrijer gaat bewegen.
ik spring het liefst met een CC

vica
Berichten: 8
Geregistreerd: 05-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 22:54

lotje5lotje schreef:
What’s the difference between a saddle featuring CAIR or EASY-CHANGE vs HART?
Many riders have long enjoyed the benefits of these technologies in saddles pre-dating HART. If your saddle features both the CAIR Cushion System badge at the back of the chamber and the EASY-CHANGE Fit Solution badge at the front of the chamber, you can be assured it features the same benefits as those carrying the HART badge.

Dus eigenlijk is er niet zoveel verschil, behalve zachtere kussens en zitting? Best vaag, ik zou meer info willen over de boom en de kussens maar dat staat eigenlijk nergens duidelijk....


Alles is hetzelfde vn de wintec hart. Enkel zijn ze zachter dan de gewonte wintec 500.
De boom en kussens zijn hetzelfde.