Eric Thomas springzadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Katxfiona

Eric Thomas springzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 20:11

Hoi allemaal,
Ik kwam laatst onderstaand zadel tegen. Heeft iemand ervaring ermee of is de prijs een beetje ‘te mooi om waar te zijn’. Zou graag wat meer weten qua pasvorm, hoe lang ie mooi/recht blijft, onderhoud,..
alvast bedankt :)
Afbeelding

Katxfiona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-20 12:41

Niemand ?

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 12:43

Ik heb er ook eens naar gekeken, maar voor die prijs en waar die vna gemaakt is (echt leer blijkbaar), lijkt me toch bijzonder.

Ik zou sowieso een zadelpasser laten komen, volgens mij kun je bij bvb divoza een zadel mee nemen op de proef ?

Edit: zie net dat het een plastic boom heeft, misschien dat dat meespeelt.

Katxfiona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-20 12:45

LoveBodin schreef:
Ik heb er ook eens naar gekeken, maar voor die prijs en waar die vna gemaakt is (echt leer blijkbaar), lijkt me toch bijzonder.

Ik zou sowieso een zadelpasser laten komen, volgens mij kun je bij bvb divoza een zadel mee nemen op de proef ?

Hoi, ja ben sowiso niet van plan om zomaar het zadel te kopen, maar ben wel erg benieuwd naar ervaringen. Dacht dat deze variant juist geen echt leer was? (als ik het me goed herinner)

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 13:54

Het zadel is van vinyl gemaakt, geen echt leer dus. Lijkt me echt een zadel waar je 's zomers van af zweet :D

yvettt02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:06

Dit zadel is inderdaad van vinyl gemaakt. Een vriend van mij had dit zadel voor zijn paard en ik reed dat paard af en toe bij. Na een jaar waren de randen/naden al helemaal aan het scheuren ondanks dat er altijd normaal mee omgegaan is en het zadel netjes binnen hing. Daarnaast vond ik het ook niet fijn rijden. Het materiaal is best glad wat veroorzaak dat je erg weinig grip in het zadel hebt. Nu mag je misschien ook niet zo veel verwachten van een zadel met deze prijs, maar dit viel toch wel erg tegen. Naar mijn mening is dit een duidelijk geval van goedkoop is duurkoop.