Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
EvaArt schreef:Kelly1992 schreef:Weet niet welke tak je wilt gaan doen, maar wellicht Setzi zadel?
Ik rij voornamelijk recreatief dressuur en wat boscrossen.
Dus liefst iets dat toch aangenaam voor mij zit. Het is echt een ranke pony met een vrij korte rug.
Sas_Mon schreef:Ik zou eerder naar pasvorm kijken dan naar gewicht. Een kilo meer of minder direct om je paard heen gevouwen gaat ie veel minder merken dan dat jij als ruiter een kilo aankomt. Wintec, tekna, ghost, bua zijn lichtgewicht zadels maar als je moet kiezen tussen pasvorm en gewicht zou ik altijd pasvorm kiezen.
EvaArt schreef:Sas_Mon schreef:Ik zou eerder naar pasvorm kijken dan naar gewicht. Een kilo meer of minder direct om je paard heen gevouwen gaat ie veel minder merken dan dat jij als ruiter een kilo aankomt. Wintec, tekna, ghost, bua zijn lichtgewicht zadels maar als je moet kiezen tussen pasvorm en gewicht zou ik altijd pasvorm kiezen.
Helaas of misschien dit geval gelukkig is het medisch niet heel mogelijk voor mij om veel bij te komen. Waardoor ik altijd een zwaar ondergewicht zal hebben. Ik wil het wel echt voor men pony zo goed mogelijk doen qwa rugbelasting endergelijke omdat ik wel lang (1m65) ben en ik ergens 46 kg nog iets teveel vind voor hoe puppy ze nu is.
Vandaar het idee om zeker een aangepast licht zadel te voorzien. Maar inderdaad misschien kijken voor een zadel dat zowel qwa pasvorm als gewicht bij haar past.