Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
soesita schreef:Hoi TS,
je hebt een leuk idee, maar zoals veel dingen in de wereld begint het weer met geld. Als je een collectie wil gaan ontwerpen, zal je eerst ideeen moeten hebben (die heb je dus al). Daarna moet je materialen gaan kopen en gaan uitproberen of deze ideeen ook daadwerkelijk uitvoerbaar zijn. Diverse materialen (leer, stof, vilt,...) kan je bijvoorbeeld online bestellen.
Als je dan resultaten hebt, zelfgemaakte, zou je kunnen gaan rondvragen of er interesse is in je producten en wat deze zouden mogen kosten. Je wil er immers je materiaalkosten en als het even kan ook wat winst uit halen. Dat maakt dat je een minimale prijs zult moeten hanteren, en dat je ook mensen moet hebben die bereid zijn die prijs te gaan betalen.
Pas daarna, als je weet dat je de dingen die je wil maken ook echt kan maken en dat er mensen bereid zouden zijn die dingen van je te kopen, kan je beginnen verder denken.
LoveHorseJ schreef:Ik weet ook niet goed welk materiaal meestal gebruikt wordt om bijvoorbeeld een zadeldoek te maken. Is er iemand die dat misschien weet?
LoveHorseJ schreef:Vjestagirl schreef:Als je niet precies weet hoe een dekje opgebouwd is, zou je er bijvoorbeeld eens eentje die je zelf fijn vindt open kunnen snijden om het te bekijken.
Dat is inderdaad een goed idee, maar ik wil mijn dekjes niet kapot doen.
LoveHorseJ schreef:Het is ook nog niet direct de bedoeling om een bedrijf op te starten. Ik zou al eerst willen beginnen met mijn eigen collectie voor mezelf te maken. Als ik deze van goede kwaliteit vind en mensen er geïntereseert in zijn, dan gaan kijken wat er mogelijk is om dit bedrijfsmatig op te starten.
tjaakje schreef:Ik heb een jaar geleden mijn eigen hoofdstel ontworpen en gemaakt. Hier de link naar het topic wat ik er toen over gemaakt heb: https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=117&t=1956798
LoveHorseJ schreef:Het is ook nog niet direct de bedoeling om een bedrijf op te starten. Ik zou al eerst willen beginnen met mijn eigen collectie voor mezelf te maken. Als ik deze van goede kwaliteit vind en mensen er geïntereseert in zijn, dan gaan kijken wat er mogelijk is om dit bedrijfsmatig op te starten.
LoveHorseJ schreef:tjaakje schreef:Ik heb een jaar geleden mijn eigen hoofdstel ontworpen en gemaakt. Hier de link naar het topic wat ik er toen over gemaakt heb: https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=117&t=1956798
Iedereen alvast hartelijk bedankt. Als er nog tips zijn, altijd welkom! "Tjaakje" welke ledersoort heeft u hiervoor gebruikt?