Mattes singels ervaringen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laurora

Mattes singels ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-19 14:33

Hallo medebokkers,
ik kwam via via bij de website van Mattes, een duits ruitersportmerk.
bij Mattes kun je onder andere zelf singels samenstellen (met kleur, materiaal en vorm, zie screenshot)
Afbeelding
maar omdat ik het een best prijzig geintje vind ben ik eerst op zoek naar ervaringen. Niet perse met artikelen uit de configurator, maar met Mattes singels en producten in het algemeen.
hoe is de kwaliteit? Hoe lang duurt het voor je een product in huis hebt? Hoe is de afwerking van de producten?
Roept u maar! :D

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 14:37

Ik ben heel tevreden over de producten van Mattes. Goede kwaliteit, blijft ook mooi na het wassen. Ze hebben veel keus, maar het is wel duur.

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 14:38

Mattes is top kwaliteit! Ik gebruik er al jaren westernpads, engelse shabrakken en singels van. Als je deze artikelen goed onderhoudt en het wasmiddel gebruikt wat ze aanraden, heb je echt jaren lang plezier van prachtig materiaal.

Wassen kun je gewoon in de wasmachine op wolwasprogramma, met het juiste wasmiddel. Daarna even in de droger om het wol lost te kloppen (dus niet om het materiaal te drogen) en het ziet en voelt weer als nieuw. Dit adviseren ze zelf trouwens ook om de artikelen even in de droger te doen, zo'n 5 minuten.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-19 14:45

Bedankt voor de antwoorden! Klinkt positief!
Ik zal mn rekening eens even lief aankijken :Y)

Marith_Ov

Re: Mattes singels ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 14:55

Hahaha, tja, je rekening wordt er niet zo blij van, maar het gaat echt jaren mee, dus wat dat betreft is het dan wel ok om zo'n uitgave te doen :D

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-19 15:11

Marith_Ov schreef:
Hahaha, tja, je rekening wordt er niet zo blij van, maar het gaat echt jaren mee, dus wat dat betreft is het dan wel ok om zo'n uitgave te doen :D

Nouja precies, beter 1x een dure singel dan 5x een goedkope :D

drama1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 15:17

Ik heb een los singel bontje van Mattes. Bevalt super en ik was hem regelmatig en hij blijft mooi.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 19:40

Ik heb een Mattes banaansingel, besteld via Ooteman. Dat ging niet helemaal netjes en duurde ontzettend lang omdat ze me vergeten waren :n maar dat terzijde, ben echt dolgelukkig met de singel :D mijn zadel blijft veel beter liggen en het is echt een mooi ding. Wol is ook van goede kwaliteit. Heb m nu bijna driekwart jaar denk ik, ik moet hem nu pas gaan wassen. Gewoon een beetje borstelen was echt genoeg tot nu :D

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 19:45

Ik wist helemaal niet dat ze ook western spullen hadden! Ik heb al zeker 10 jaar een schapen wolletje van Mattes voor onder mijn zadel. Ik heb hem al heel lang niet meer gebruikt maar is zo'n goed ding! Kan mij enkel inbeelden dat de kwaliteit van hun ander materiaal gelijkaardig zal zijn.

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 20:01

Dekjes zijn vergelijkbaar met christ als je dat merk misschien kent.
De singels zijn echt heel fijn. Vooral de lederen variant. Mijn zadel ligt sinds ik daarmee rij echt heel goed.

sorbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 20:08

Ik heb voor een van mijn paarden de athletico singel. Zeer tevreden, hele fijne singel blijft goed op de plek liggen. Over de levertijd minder tevreden heeft uiteindelijk 3 maanden geduurd.

Zuidpool29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 20:38

Ik heb al 7 jaar de zelfde wollen singelhoes. Elke keer na het rijden met een vochtige doek zweet er af en met een haarborstel zonder nopjes kammen. Af en toe in een handsopje met lauw water en wat olie om de huid onder de wol niet uit te laten drogen. Dan laten drogen in de schaduw

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 20:49

Fortitude schreef:
Ik heb een Mattes banaansingel, besteld via Ooteman. Dat ging niet helemaal netjes en duurde ontzettend lang omdat ze me vergeten waren :n maar dat terzijde, ben echt dolgelukkig met de singel :D mijn zadel blijft veel beter liggen en het is echt een mooi ding. Wol is ook van goede kwaliteit. Heb m nu bijna driekwart jaar denk ik, ik moet hem nu pas gaan wassen. Gewoon een beetje borstelen was echt genoeg tot nu :D

Ik heb afgelopen jaar info opgevraagd in de stand van Mattes, en zij vertelden dat zo weinig wassen heel slecht is. Zij raadden mij aan om de singel regelmatig te wassen, zodat het zweet niet in het leer kan trekken en het leer kan beschadigen zonder dat je dit zelf door hebt. Daarna even in de droger op een koud programma.

Ik heb mezelf er nog steeds niet toe kunnen zetten om het geld aan een singel uit te geven :+ Maar ik doe sindsdien wel al mijn bontproducten meer in de was en ook even in de droger, daar worden ze wel mooi van!

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-19 21:08

Bedankt voor alle ervaringen!
Op de website geven ze idd ook aan de bontjes regelmatig te wassen, eventueel met hun eigen speciale wasmiddel.
aangezien de singel die ik graag wil een bontje heeft dat er af kan, moet dat geen probleem vormen :D

@x_milou
Ja ze zijn echt duur, het doet me ook wel een beetje pijn die prijs.... :+

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 21:18

Supersingels!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 10:36

Ik heb mijn singel al jaren en hij ziet er nog steeds super uit. Mattes is zijn geld echt dik waard

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 13:47

x_Milou schreef:
Fortitude schreef:

Ik heb afgelopen jaar info opgevraagd in de stand van Mattes, en zij vertelden dat zo weinig wassen heel slecht is. Zij raadden mij aan om de singel regelmatig te wassen, zodat het zweet niet in het leer kan trekken en het leer kan beschadigen zonder dat je dit zelf door hebt. Daarna even in de droger op een koud programma.

Ik heb mezelf er nog steeds niet toe kunnen zetten om het geld aan een singel uit te geven :+ Maar ik doe sindsdien wel al mijn bontproducten meer in de was en ook even in de droger, daar worden ze wel mooi van!

Die van mij heeft geen leer :)

Mijn Kifra bont dekjes was ik ook zo min mogelijk, er is mij verteld dat dat beter is voor de vacht. Maar zo zegt iedereen volgens mij weer wat anders :')

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 13:50

Ik heb 1 singel en 2 bontjes voor het wassen zodat ik kan wisselen. Singel bevalt zelf echt super goed :j

Afbeelding

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 23:33

Fortitude schreef:
x_Milou schreef:

Die van mij heeft geen leer :)

Mijn Kifra bont dekjes was ik ook zo min mogelijk, er is mij verteld dat dat beter is voor de vacht. Maar zo zegt iedereen volgens mij weer wat anders :')

Ik bedoel het leer van het bont, de huid waar de vacht inzit zegmaar. Die raakt aangetast, gooi je het dan in de was dan wordt het week en dan kun je de haren er zo uitplukken.

Ik heb ook het idee dat er verschillende meningen over zijn, maar het ligt er vast ook aan wat er nog meer aan materialen aan een product zit.

SimbaBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 06:04

Singel bevalt hier erg goed! Altijd last gehad van singelplekjes maar na aanschaf van de mattes geen plekje meer gehad. :D

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:00

Zijn er toevallig nog wat recentere ervaringen? Of mensen die de singel al wat langer gebruiken? :)

Ik ben voor mijn IJslander opzoek naar een nieuwe (langere) singel.
Mattes spreekt mij aan maar ook een Prolite/Fairfax idee (zoiets als deze: https://www.divoza.com/nl/anky-anatomic ... qQQAvD_BwE want ik wil dan wel elastiek erin)