Ervaring zadel passen two lazy seven

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LisaaSophie

Ervaring zadel passen two lazy seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-19 11:20

Hallo allemaal!

Ik ben op zoek naar ervaringen met de zadelmakerij van two lazy seven. Ik wil graag een Deuber zadel kopen, maar kan zelf helemaal geen ervaringen vinden?

Iemand positieve/negatieve ervaringen?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 11:42

Deuber zadels worden gemaakt in Duitsland https://deuber.de/. Op zich goede midden kwaliteit zadels. Ik heb er zelf wel eens een in handen gehad ( om door te verkopen) maar zou ze zelf niet gebruiken ( hoeft ook niet want we maken zelf zadels ;) ).

De modellen zijn mooi en netjes gemaakt maar ik heb er nog nooit "in" gekeken ( en heb dat bij andere "kwaliteits" zadels wel gedaan...... :') ) , zeker de getoolde zadels, maar ze kosten ook wel een paar cent.

Deuber is dus niet van de zadelmakerij van 2LazySeven; die verkopen ze alleen maar.

Persoonlijk zou ik me niet vastbijten in een merk maar puur kijken welk merk/ type/ model er het best op jouw paard en voor jou past. Voor de bedragen die je aan een mooie Deuber uitgeeft kan je ook een zadel op maat laten maken :o .

Een Deuber past ook niet altijd en of het past is onder andere afhankelijk van de passer/ verkoper en daar zie ik nogal eens wat fout gaan.

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-19 11:48

ElCid schreef:
Deuber zadels worden gemaakt in Duitsland https://deuber.de/. Op zich goede midden kwaliteit zadels. Ik heb er zelf wel eens een in handen gehad ( om door te verkopen) maar zou ze zelf niet gebruiken ( hoeft ook niet want we maken zelf zadels ;) ).

De modellen zijn mooi en netjes gemaakt maar ik heb er nog nooit "in" gekeken ( en heb dat bij andere "kwaliteits" zadels wel gedaan...... :') ) , zeker de getoolde zadels, maar ze kosten ook wel een paar cent.

Deuber is dus niet van de zadelmakerij van 2LazySeven; die verkopen ze alleen maar.

Persoonlijk zou ik me niet vastbijten in een merk maar puur kijken welk merk/ type/ model er het best op jouw paard en voor jou past. Voor de bedragen die je aan een mooie Deuber uitgeeft kan je ook een zadel op maat laten maken :o .

Een Deuber past ook niet altijd en of het past is onder andere afhankelijk van de passer/ verkoper en daar zie ik nogal eens wat fout gaan.

Bedankt voor je reactie, ik weet inderdaad dat deuber uit duitseland komt. Nu heb ik al een deuber op mijn paard gelegd en dit was de enige die goed lag en ze goed onder liep. Ze is nogal kort en rond. Ook vind ik ze zelf heerlijk zitten, daarom ben ik aan het kijken om er een te kopen. Daarvoor kwam ik de two lazy 7 zadelmakerij tegen.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 20:02

Als je op de site van Deuber kijkt staan daar diverse verkopers op dus niet alleen de Lazy 7 ( die dus geen zadelmakerij zijn ;) maar gewoon zadels verkopen; 2 hele verschillende dingen :o ).

https://deuber.de/index.php/fachhaendle ... ndler.html Ook een aantal in Duitsland, geen idee wat voor jou het dichts bij is maar dat kan je dan even goed uitzoeken :D