Goleygo magnetisch halstertouw

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Deoro

Goleygo magnetisch halstertouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-19 12:07

Iemand hier al ervaring mee? Ik twijfel of het wel houdt als je paard trekt? En of het wel echt zo handig is?

BrittS

Re: Goleygo magnetisch halstertouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 12:24

Wat ik uit het filmpje opmaak is dat je wel echt het schuifsysteem naar beneden moet halen om hem los te maken, dus dat het niet afhangt van de magneet en je paard dus wel gewoon goed vast zit. Lijkt me zo vooral handig bij het vastmaken en niet echt noemenswaardig veel makkelijker bij het losmaken.

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-19 12:30

BrittS schreef:
Wat ik uit het filmpje opmaak is dat je wel echt het schuifsysteem naar beneden moet halen om hem los te maken, dus dat het niet afhangt van de magneet en je paard dus wel gewoon goed vast zit. Lijkt me zo vooral handig bij het vastmaken en niet echt noemenswaardig veel makkelijker bij het losmaken.

Beetje panieksluiting idee bij losmaken denk ik hè?

Ricie

Re: Goleygo magnetisch halstertouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 12:35

Zag hem net op facebook voorbij komen. In mijn ogen lijkt dit wel een mooi systeem. Vastmaken door middel van magnetische aantrekkracht, en losmaken dmv panieksluiting achtig systeem. Lijkt me mooi werken, maar dat is hoe het nu over komt. Ben benieuwd naar de ervaringen.

Lijkt me vooral makkelijk ook met mennen. Ik ben groom, makkelijk om in lastige situaties waar ik bij moet springen bij nieuw beleerde paarden om even snel vast en los te naken. Makkelijker en sneller dan een normaal systeem denk ik....

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 16:07

Even een upje; zag hem net voorbij komen op de facebook pagina van EJ.

Meer mensen met ervaringen? Is het gebruik ervan echt effectiever zoals op de video omschreven?