Thorowgood zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

k_m

Thorowgood zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-19 18:05

Wie heeft er eentje en wat zijn de ervaringen? Ik heb er eentje in bestelling! Half januari verwacht ik hem.

Een t8 met vaste wrong! Vind ze wel mooi er uit zien en door het leren zitvlak voelde ik weinig verschil.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-20 19:34

Niemand? :+ ik wacht nog steeds braaf op de mijne!

Firefly4

Re: Thorowgood zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 19:40

Ik heb er 1 en vind 'm heerlijk!
Heb een spring zadel, maar rij voornamelijk recreatief met soms een sprongetje, maar springzadel lag voor mij en paard het beste.
Ben er super blij mee!

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 19:45

Wij hebben er 1 voor op de pony. Ligt goed en zit prima. Wel hebben wij de kunststof variant.

Hootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 20:18

Ik heb er 2! Voor mijn paard heb ik de T8 met vaste wrongen, heb ik nu al 2.5 jaar en vrij tevreden mee. Voor mijn pony heb ik volgensmij de T8 cob(?) met losse wrongen en daar ben ik ook tevreden mee. Hele fijne zadels en makkelijk schoon te houden! :)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 17:40

Hootje schreef:
Ik heb er 2! Voor mijn paard heb ik de T8 met vaste wrongen, heb ik nu al 2.5 jaar en vrij tevreden mee. Voor mijn pony heb ik volgensmij de T8 cob(?) met losse wrongen en daar ben ik ook tevreden mee. Hele fijne zadels en makkelijk schoon te houden! :)

Heb je een foto van jou t8 met vaste wrongen? Leuk om te horen dat je er al langer tevreden van bent!!

Zo te lezen veel positieve reacties.

Mijne komt morgen aan! Ben super benieuwd

Zyffah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 21:08

Op mijn Cpony heb ik een T8 cob dressuurzadel liggen, ik vind het een super fijn zadel!

Eleonora1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 00:31

Weet iemand toevallig een zadelpasser waar je een thorowgood zadel kan proberen? En dan wat langer dan de 20 minuten als je een consult hebt?

Bedankt allemaal!

Ben hopeloos op zoek naar dit zadel. Dit zou het moeten zijn voor mijn paard... heb al 2 zadels verkeerd gekocht. Dus zou nu graag echt even goed willen rijden voordat ik weer een nieuwe aanschaf.

Hoop dat jullie kunnen helpen!

Hootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 14:44

Afbeelding

Het bontje lag er onder ivm caroussel wedstrijd :), ik heb hem normaal zonder bontje liggen.

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 15:25

wij hebben ze ook voor onze merries, beide de t8 1 met vaste wrong de ander met losse wrongen. erg blij mee

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-20 15:49

Hootje schreef:
[ [url=m/j40OgK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het bontje lag er onder ivm caroussel wedstrijd :), ik heb hem normaal zonder bontje liggen.

Mooi!! Ik heb de nieuwe versie die blok is meer een rechthoek. Vind deze zeker zo mooi eigenlijk haha.

Ik ben bijna thuis maar zadel is er dus zo uitpakken!!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-20 18:46

Mijne is er! Dekje schoof wel naar achter, mss iets meer singelen.. paardje was redelijk fel stond al even stil :+ morgen nog eens kijken!

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 19:23

Ik heb er ook een. De t8 met losse wrong. Heb m al wel een jaar of 4/5 maar nog steeds super blij mee en op veel paarden aan te passen. Zitten ook nog eend lekker.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 19:35

Heb de T8 met vaste wrong, heel erg tevreden mee! Pony loopt er heel fijn mee, en ik zit er ook lekker op.

Afbeelding

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 19:41

Ik lees even mee. Ben zeker geïnteresseerd in dit merk voor mijn paars, maar kan in het zuiden geen zadelpassers vinden die dit merk verkopen. Iemand toevallig een lijst met dealers?

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-20 18:47

Ik heb mijne binnen! Moet er wel hard aan wennen, merk nu hoe fel ik mijn benen altijd over strek. Dus hopelijk ga ik er straks ook mooi in zitten. Eerste ritje was hij een beetje geschoven, 2de rit ging prima, nu 3de ritje vond ik hem vrij dicht op de schoft komen. Maar de zadelpasser komt na enkele rij uren sowieso bijvullen dus dat is wel fijn.

Ik vind hem er wel echt mooi uit zien, zeker voor de combi kunststof en leder!
Afbeelding

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 19:10

Ik volg even

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 22:54

Ik volg ook even mee.
Vind het zo jammer dat ze de dressuurzadels niet in bruin maken. Laat ik nou net bruin tuig hebben. Morgen komt er een zadelpasser langs met thorowgood en kent en master (horsesaddles).

Eleonora1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 22:56

xLiez schreef:
Ik volg ook even mee.
Vind het zo jammer dat ze de dressuurzadels niet in bruin maken. Laat ik nou net bruin tuig hebben. Morgen komt er een zadelpasser langs met thorowgood en kent en master (horsesaddles).

Ja zo herkenbaar!
Ik heb ook een bruin hoofdstel en had heel graag een bruin dressuur zadel erbij gehad

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 22:58

xLiez schreef:
Ik volg ook even mee.

Ik heb (maar dan heb ik het over 7 jaar terug) de T6 in het bruin laten maken. Weet niet of dit nog steeds mogelijk is, heb er ook 8 weken op moeten wachten. Maar hij was werkelijk waar prachtig. Dus zou eens informeren of dat nog kan?

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 23:08

Jinte schreef:
xLiez schreef:
Ik volg ook even mee.

Ik heb (maar dan heb ik het over 7 jaar terug) de T6 in het bruin laten maken. Weet niet of dit nog steeds mogelijk is, heb er ook 8 weken op moeten wachten. Maar hij was werkelijk waar prachtig. Dus zou eens informeren of dat nog kan?

Oeh dat klinkt interessant! De veelzijdigheidszadel maken ze nog wel in het bruin. Ook de springzadels, dus het moet vast kunnen. Ik ga even kijken of ik ze een berichtje kan sturen op facebook ofzo.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 23:13

Zie nu met terugzoeken dat het de T8 was. Heb hem destijds via mijn zadelmaker (flevo horse support) besteld. Fijne zadelmaker ook!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 08:51

Ik heb afgelopen week een veelzijdige t6 in het bruin op de kop getikt.

Ik had al een zwarte T4 dressuur waar mijn paard fijn op loopt. Maar ik kan daar echt niet mee springen.

Met de veelzijdigheid wel.
Wel mazzel, ik zocht een bruine.

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 00:38

Heeft iemand ervaring met de t8 cob en de gewone? Ik twijfel of de cob niet teveel op de wintec wide lijkt, die vond ik echt vreselijk zitten toen. Gister kent en masters gepast maar de compact vond ik niet lekker zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 23:57

De cob zit vrij vlak.
Ik vond het iets te vlak voor mezelf.