GoPro voor paardrijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LoveHorseJ

GoPro voor paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-19 20:03

Hey,

Ik ben opzoek naar een goede GoPro (eigenlijk gewoon een camera) voor bij de paarden die ik of op mijn jas/vest kan bevestigen of op mijn tok. Ik ken hier helemaal niks van. Ik hoop dat jullie me wat meer informatie kunnen geven hoe of wat, welk merk ik het beste pak, welk type …

Groetjes,
LoveHorseJ
Laatst bijgewerkt door LoveHorseJ op 10-12-19 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurievc

Re: GoPro voor paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 20:05

Ik heb een Cambox Isis die gemonteerd wordt op je cap/tok. Ik weet niet of dat ook een optie is, of dat je echt een GoPro wilt? Ik ben er in ieder geval heel tevreden van!

LoveHorseJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-19 20:06

Laurievc schreef:
Ik heb een Cambox Isis die gemonteerd wordt op je cap/tok. Ik weet niet of dat ook een optie is, of dat je echt een GoPro wilt? Ik ben er in ieder geval heel tevreden van!

Dat is zeker een optie. Ik zoek eigenlijk gewoon een camera die ik op mezelf kan monteren en daarmee op buitenrit kan gaan ofzo.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 20:09

Om een voorbeeldje te geven:

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 20:09

Ik wil ook graag een cambox. Lijkt me veel fijner dan een gopro :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 20:33

De gewone GoPro vind ik persoonlijk net wat aan de zware kant voor op de cap.
Die cambox ziet er leuk uit!

Maar de GoPro Session zou ook een optie kunnen zijn.
Enorm hoge kwaliteit, beeldstabilisatie en toch heel klein en licht, en waterdicht. Deze is dat: KLIK

Edit, even gekeken naar die cambox, maar de specificaties zijn toch wel erg teleurstellend voor die prijs.. De filmkwaliteit vind ik ook erg tegenvallen.. geen stabilisatie, kan niet tegen vocht.. En ik kan helemaal niks vinden over accuduur.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 10-12-19 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 20:37

De standaard GoPro Hero vond ik echt prima voor op de cap! Was ook totaal niet zwaar.

Helaas was dit wel een model wat geen wifi functie of beeld had. Beelden bekijken kon pas na aankoppelen van de pc. Stond wel tegenover dat de prijs wat gunstiger was :j

LoveHorseJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-19 09:58

Heeft er iemand nog tips/ervaringen?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 10:19

Ik vind de Go Pro session ook fijn! Lens zit in het midden, het is gewoon een vierkant, klein ding. En inderdaad niet zo zwaar als de 'normale' go Pro. :) Ben er tevreden over en is praktisch. En ook zonder behuizing waterdicht.
De Session heeft wel wifi (Geen scherm), maar die bestuur je via je telefoon. Ook als je je telefoon niet bij de hand hebt, kan je hem gewoon aan en uit zetten en wat simpele instellingen wijzigen. Wil je meer wijzigen (en zien wat je filmt) dan heb je toch wel je telefoon erbij nodig.
Eerder vond ik daar maar gek, maar ben er nu helemaal aan gewend.

edit. Ff kijken of ik daar een plaatje van kan vinden...
Had hem hier een beetje te ver naar beneden gericht (dus zonder telefoon camera bediend en dus niet gecheckt wat ik nou eigenlijk aan het filmen was :') )

Zoals ie op de cap zit:
Afbeelding

En wat ie dan filmt:
Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 13:44

De gopro 7 en 8 black hebben wel een enorm goede beeldstabilisatie.

LoveHorseJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-19 11:18

Zijn er nog mensen die hun ervaring willen delen over een camera voor het paardrijden?

NAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 08:39

Ik heb de gopro hero 7 white. Prima ding, heb er geen last van met rijden en maakt goede beelden. Stukje tijdens een oefencross: https://youtu.be/l275ubY32vE

Nadelen: niet gebruiksvriendelijk en duur. Ik had meer verwacht voor die prijs want inclusief de hoofdband en wat houders was hij rond de 250/275 euro.