Trust bitten zijn ze het waard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Joliieeenn

Trust bitten zijn ze het waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-19 21:23

Hallo iedereen,

Ik ben me aan het verdiepen in bitten omdat ik het mijn paard zo comfortabel mogelijk wil maken. Hij loopt nu op een simpel enkel gebroken watertrens met losse ringen.

Als ik naar die trust bitten kijk is het eerste wat door mijn hoofd schiet wat ren marteltuigen allemaal :+ Zal vast wel niet zo zijn maar vind het nogal vreemde constructies en vraag me af waarvoor elk bit dient en of ze al dat geld wel waard zijn?!

Dus stel ik zou zo ene willen testen welk bit zou dan bij mijn paard passen want ik vind weinig uitleg? Hij heeft een zacht mondje en bij iets te scherps begint hij met zn hoofd te schudden. Verder is het geen paard dat schuimt tijdens het lopen, hij heeft eerder moeite met het bit accepteren. Dus zoals ik al begrepen heb zou dan de inno sense en de sweet iron bitjes kunnen passen.

Maar welke dan ?? _/-\o_

belle_boef

Re: Trust bitten zijn ze het waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 21:27

Loopt hij goed op zijn huidige bit. Dan lekker zo laten

Bodiwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 22:37

De bitten zijn handgemaakt in Nederland dus in die zin zijn ze eigenlijk niet eens duur.. Ik vind ze het geld ook absoluut waard.

Welke bij jouw paard past is niet te zeggen met deze omschrijving.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-19 22:52

Hij loopt prima op dit bit. Heb ondertussen ook de normale trust bitten gevonden ook al vraag ik me nog steeds af waarvoor elk bepaald bit is en hoe het werkt. Gewoon nieuwsgierig :+

Ik vind toch dat het niet goedkoop is. Bitje waar hij nu mee loopt was 20 euro dat is toch wel een verschil. Ik vraag me dan af wat er zo bijzonder is aan deze toch wel voor mij dure bitten :j

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 22:59

Ik ben er met mijn paard nooit achter gekomen. Boterzacht mondje en een simpel trensje, maar nu hangt het bit aan de wilgen en doet hij het al jaren op een sidepull.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 23:04

Mijn merrie reageerde er helemaal niet op. Had eerder het idee dat ze slechter ermee liep dan op haar normale trens

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 23:16

Ik heb een trust bitje via een bitfitter, zo'n rubberen ongebroken watertrens. Paard accepteerde meteen contact, was echt opmerkelijk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 23:18

Wij hebben een gebroken trens van Trust. Paard loopt er fijn op. Verschil is idd de productie. Die goedkope bitten komen allemaal uit China. Eerlijk, 20 euro voor een bit is wel heel goedkoop. Voor dat bedrag ga je nieuw niet veel vinden. Geen kwaliteit imo.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 23:19

Ik heb een ongebroken rubber bit van trust. Ik wissel wel eens met een simpel dubbelgebroken bustrensje van een simpel merk. Hij loopt op beiden hetzelfde maar het trust bitje is gewoon echt vriendelijker in de mond.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 23:58

Ik vind ze het niet waard, maar mijn paarden lopen op de 'normale' bitten gelukkig goed. En zolang ze dat doen, koop ik niet een duur bit.
Het zal voor sommige paarden vast een uitkomst zijn en het wel waard zijn :D

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 00:54

Die van mij loopt op een dubbel gebroken D-trens, dr bristol. Heeel fijn. En heel blij mee, op geen enkel ander bit liep ze zo.

Afbeelding

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 01:07

Via een bitfitter zijn wij een paar jaar terug uitgekomen bij een dubbelgebroken watertrens van Trust. Simpel bitje, maar hij liep er beter op dan op de Harry’s Horse watertrens die hij eerst had (en ook beter dan op alle andere merken die de bitfitter had). Op den duur voor het springen ook de kneveltrens variant er bij gekocht. Kortom, ik ben heel tevreden met de bitten en vind ze het geld waard :j

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 08:13

Ik zou dan ook een bitfitter laten komen. Een goede die kijkt naar je paard en zijn bouw /mond en laat je dan eerst met je eigen bit rijden. Dan laten ze je met een paar bitten rijden waarvan ze denken dat het bij je paard past. Vaak voel je dan precies wat wel of niet fijn is