Welke beenbeschermer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Welke beenbeschermer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-19 20:35

Hoi!

Ik hoop binnenkort te mogen starten met revalideren met mijn paard. Hij heeft in augustus een botbreuk + peesbeschadiging opgelopen en staat nu al 3 maanden volledig stil.

Als hij weer mag opbouwen wil ik graag zijn been een beetje beschermen, maar ik gebruik eigenlijk nooit beenbeschermers dus weet niet goed welke fijn zijn.

De breuk zit/zat aan de voorkant, en de peesbeschadiging juist achteraan(bij de aanhechting van de tussenpees) dus ik wil het liefst iets wat het hele been omsluit, maar niet te warm word.
Liever niks met bont omdat ik geen bak heb en dus altijd buiten rij(=veel modder).

Mijn voorkeur gaat uit naar iets met een harde plaat erin, voor zoveel mogelijk stevigheid. Maar welke is fijn?
Ik heb gekeken naar cross beschermers of dressuur beschermers(bijv. de br promax).
Ik wil niks met elastiek die over het blote been gaat zoals bij "klassieke" peesbeschermers.

Wie kan me tips geven? :)

Thunderluck

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 20:44

Ik heb van Lemieux snug boots. Die omsluiten het hele been en geven bescherming maar worden niet warm.
Sterkte met het herstel ! :)

ilaydadg

Re: Welke beenbeschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 20:56

Dalmar Eventer boots, die zitten rondom het been en worden niet warm. Ze hebben namelijk een speciaal koelingssysteem. Zijn wel prijzig maar van goede kwaliteit en ze gaan lang mee.