Ervaring sommer zadel dressuur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

snorkel1986

Ervaring sommer zadel dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-19 00:06

Zo als de titel zegt heb je er een of een poos in gereden vertel er over .. qua zit comfort kwaliteit prijs Ei gelijk alles wat je wilt

Waarom deze vraag... ik ben op zoek na een zadel en dit merk ga ik morgen passen..

Dus brand los

snorkel1986

Re: Ervaring sommer zadel dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-19 07:59

Iemand?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 08:11

Ik heb al jaaaaaaaaren een Sommer Diplomat exclusiv en ik ben daar superblij mee (mijne is nu denk ik ca 20 jaar oud).

Zit heerlijk, ligt goed op alle paarden die ik tot nu toe gehad heb en is in uitstekende conditie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is de mijne. De zweetbladen zijn voor mijn korte pootjes eigenlijk iets te lang, maar ik heb daar nooit last van gehad.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 08:41

Afbeelding

Afbeelding

Deze had ik op mijn vorige paard liggen, type Passion.
Was echt een heerlijk zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 08:56

Jaren geleden heb ik een Sommer Diplomat gekocht, dit zadel lag bij het zadelpassen het best op mijn toenmalige paard. Ik zelf was er toen prima tevreden over, kocht het zadel nieuw destijds en heb er een paar jaar gebruik van gemaakt. Nu zou ik niet weer voor dit zadel kiezen. Heb vorig jaar een nieuwe Prestige Helen D. gekocht en ik moet echt zeggen dat ik dit zadel qua comfort stukken beter vind: waar de Sommer relatief hard was, is deze dat totaal niet. Maar wie weet zijn de Sommer zadels tegenwoordig een stuk comfortabeler en het is ook maar net wat je wensen zijn: de een zit fijner in het ene zadel en de ander in het andere. Vond het kwalitatief wel een prima zadel trouwens. Maar ook daar: ik vind het Prestige zadel dan toch ook op dat vlak een stukje beter. Ben er zelfs zo tevreden over dat ik ook een springzadel van hetzelfde merk gekocht heb.

Dus: lekker gaan passen en voelen en kijken of je ermee uit de voeten kan, het is zo persoonlijk! Succes! +:)+

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-19 17:06

Inmiddels gepast en past niet.. zowel voor paard niet als voor mij.. voor paard had opgevuld kunnen worden maar voor mij ook te groot zat verder wel zacht... ( maar ik ben stubben gewend dus alles is zacht geloof ik) O:)

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 18:37

Misschien een vivary of empire zadel?