Hoi Bokkers! Even een vraagje, Ik ben langzaam opzoek naar een nieuw zadel en heb nu voor het passen deze wintec op mijn haflinger. Is een wintec 2000 veelzeidigheids met witte boom. Hoe vinden jullie hem liggen? Het is een maat 17 inch. Zelf denk ik dat er wel een 17,5 inch op kan. (Ze had eerst 18 inch die was iets te lang). Kan geen video bijvoegen maar de ruimte aan de voorkant lijkt mij goed te zitten, als ik via voor naar binnenkijk zie ik dat alles netjes aansluit. Denk dat het zit punt ook wel mooi in het midden ligt. Zien jullie iets wat ik niet zie? Dan neem ik dit mee wanneer de zadelmaker langs komt. Voor haar is een zadel zoeken lastig omdat ze heel breed en kort is. (Vorige zadelmaker had geen een zadel in haar assortiment dat ging passen) Vandaar dat ik eerst zelf wil kijken met verschillende zadels er op te leggen iets bij zit wat een beetje in de buurt zit. Dan laat ik die uiteraard door mijn zadelmaker nakijken.
Ik ben benieuwd naar foto's adh van je verhaal zou ik ook eens naar een Kent en Masters(of thorowgood) model Cob kijken, of een Massimo zadel. Beide tweedehands goed verkrijgbaar ook.
Als jij er in past zou ik mooi 17inch houden ivm korte rug. Ik ben ook heel benieuwd naar de foto's
xwildhorse
Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-19 09:48
even uitvogelen hoe ik de fotos doe voeg. momentje enige wat ik nog wel zie ik dat hij van voor wat hoog lijkt. maar als ik het middenzit stuk zie lijkt die wel goed te liggen.
Lijkt iets achterover te liggen maar moeilijk te beoordelen. Heb je ook een foto van de voorkant en dicht bij de rug om te kijken of de wk vrij ligt?
xwildhorse
Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-19 09:51
siskeh
Geplaatst: 26-10-19 09:53
Ik ga mee met Lobke, alleen de onderste foto is groot genoeg om te beoordelen. Te ver achterover ligt meestal aan een te kleine boommaat. Edit: ook dat is wel een erg kleine foto, maar het lijkt alsof de kussens niet bij je paard passen. Dit zijn keilkussens, terwijl je waarschijnlijk beter plattere kussens kan hebben.
Kan je foto's van het zadel-zonder-paard ook maken? (onderkant met name)
kent en masters zadels past niet, zelfde geld met thorowgood. Massimo zadel hebben we er ook op gehad maar die blijkt voor haar weer te lang en lagen de kussens ook niet goed.
Lindsey_99
Geplaatst: 26-10-19 10:23
De richting van de singelstoten geeft al aan dat het zadel achterover ligt. De vorm van dit zadel past niet bij je paard. Wat zegt de zadelpasser ervan?
Het is moeilijk om vanaf een scherm te beoordelen of een zadel goed ligt, en helemaal onmogelijk om eventueel bruggen of juist schommelen van het zadel te beoordelen. Wat ik zie moet je denk ik aan een nieuwere wintec extra wide gaan denken: hiervan kunnen de kussens ook aangepast worden. Qua lengte kan het inderdaad.
Hier even een voorbeeld foto van mijn Massimo trail op mijn haflinger. Ik verwacht dat er voor jou ook een passende Massimo zou moeten zijn.
Anoniem
Geplaatst: 26-10-19 12:03
Dit oude type wintec zou ik sowiesoniemand aanraden. De nieuwe type kussens sluiten veeeel beter aan en zijn voor het paard qua materiaal veel prettiger. Zo van de foto ligt hij in elk geval achterover en lijkt de boom te "rond".
Ik zou de tekna eens proberen, veel rechter en ook goedkoop. Anders inderdaaf massimo of thorowgood cob.