Het regent nu al de hele ochtend, niet heel hard maar het regent wel. Nu haal ik mijn pony van de wei (staat vanaf 7 uur buiten) en nu zie ik dat zijn regendeken helemaal lek is.. Ik heb geen backup regendeken meer.. Wel nog 100 grams dekens. Hem dekenloos zetten is geen optie want hij krijgt het snel koud bij regen + wind. Moet ik een 100 grams opleggen?
Mijn pony (ongeschoren arabier) staat al 1.5 week onder een 100grams. Hij heeft hetzelfde probleem als jouw paard, dus dat moet geen probleem zijn. In theorie dan he, elk paard is anders.
Mijn pony (ongeschoren arabier) staat al 1.5 week onder een 100grams. Hij heeft hetzelfde probleem als jouw paard, dus dat moet geen probleem zijn. In theorie dan he, elk paard is anders.
Dan leg ik hem wel de 10 grams op.. Hij is op dit gebied wel echt een koukleum
Yenni
Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-19 11:48
Ineke2 schreef:
Tja je hebt geen keus is het wel?
Nee dat heb ik inderdaad niet nee. Maar ik dacht misschien heeft bokt nog tips voor mij.. Ook ivm het weer waterdicht krijgen..
Is niet meer waterdicht te krijgen. Je kunt er wel spul opspuiten, maar dat betekent meteen dat je deken niet meer goed ademt ( ademend vermogen, betekend minder gauw zweten onder de deken)
tamary
Geplaatst: 20-10-19 11:53
Qua waterdicht krijgen eerst laten drogen en dan even kijken of action nog die impregneerspray heeft. Kan zijn dat je 2 bussen nodig hebt en spuit buiten, dat spul blijft behoorlijk hangen binnen. Zorg verder voor 2e regendeken, want dit soort dingen gebeuren nu eenmaal als je dieren de hele winter in de dekens moet zetten. En of je met onderdekens werkt of dekens van verschillende diktes, er zal altijd op het verkeerde moment wat stuk/lek/etc. gaan, plan vooruit daarvoor.