Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Spikeandjax schreef:LBLGypsyCobs schreef:Het kopstuk vast maken aan de manen achter de oren.
hoe wil je dat vastmaken dan?
Spikeandjax schreef:alleen helaas kan spike(de pony) hoofdstellen zonder neusriem zelf af krijgen, vandaag heb ik de keelriem die ik nooit super strak doe een stuk strakker gedaan.
Mondy schreef:Het is dus geen westernhoofdstel maar een dressuur zonder neusriem ? Met normaal bit (dus zonder scharen) inderdaad een keelriem erbij.
Hoofdstel kun je bij de manenkam vastmaken door die in te vlechten met t hoofdstel in de vlecht.
Maar een neusriem zou niet t punt moeten zijn waardoor het hoofdstel wel of niet blijft zitten ?
Renske_W schreef:hoe wil je dat vastmaken dan?
cissy schreef:Ik rij al 25jaar western en ben nog nooit een hoofdstel verloren onderweg. Ik rij met 1oor en zonder keelriem of neusriem.
Waarom schudt de pony zoveel dat het hoofdstel af komt?
Gypsy schreef:ah oke, in dat geval zou ik denk ik niet te veel meer rommelen, als hij zijn hele leven een neusriem gewend is. Dan gewoon die neusriem netjes om met 2 vingers er tussen. Sowieso hoef je voor western niet verplicht zonder neusriem, er word ook gekeken naar waar het paard goed mee loopt.