Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Zsazsa_ schreef:Ik heb een Busse basel flexi liggen met aanpasbare boom door middel van een pers. Heeft een heel breed tussenkanaal en lag bij mij op brede ronde Pre’s. Heb hem toevallig over mocht je hem willen proberen.
Heeft een Hoge wrong die er met klittenband af kan. Ik kan namelijk ook niks bij de knie verdragen.
Imre schreef:Ik heb een oud IJslanderzadel liggen (van een goed merk!) met een u-vormige boom, plat, recht en zonder wrong. Het heeft echter wel een smal kussenkanaal (drie vingers), maar als je interesse hebt mag je het voor een heel klein prijsje hebben. Het ligt al jaren op zolder. Wellicht kan je de kussens wat breder laten zetten? Het lag op mijn rondgeribde ruin met hoge, smalle schoft.
[ [url=m/JFs2FL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Princesj schreef:Volgens mij heb ik het zadel wat je zoekt (hij is alleen niet te koop..), MSFC Ambrosius. Mega breed tussenkanaal, wel wat wrong, maar zeker niet dwingend. Mijn merrie heeft wel 100 zadels op gehad, maar door haar grote schouder past bijna niks echt lekker.
Skippy01 schreef:Princesj schreef:Volgens mij heb ik het zadel wat je zoekt (hij is alleen niet te koop..), MSFC Ambrosius. Mega breed tussenkanaal, wel wat wrong, maar zeker niet dwingend. Mijn merrie heeft wel 100 zadels op gehad, maar door haar grote schouder past bijna niks echt lekker.
Dat klinkt goed! Voor de Fries (?) in jouw profiel?
MyChoice schreef:De sella Rien past in je plaatje
Breed kussenkanaal, rechte boom en U boom.
Daarbij ook een traploos verstelbaar kopijzer.
Bij mijn merrie schoof alles naar voren. Nu blijft het zelfs na een bokpartij goed achter de schouders liggen. Wrongen zijn met klittenband te verplaatsen. Ik heb ze eraf gehaald.
Heb nu 3 sella zadels en ben fan!
_Nelleke_ schreef:Ik ben na heel veel zadels voor mijn haf nu uitgekomen bij een eenvoudige wintec wide dressuur 500. De boom is recht genoeg, kopijzer en kussenkanaal breed genoeg en kussens aanpasbaar met inlagen.
Snap niet dat ik dit niet eerder heb geprobeerd. Hiervoor o.a. Kent & Masters, barefoot, WoW, thorowgood, trekker, msfc xtreem en nog 2 zadels waarvan ik de naam niet meer weet geprobeerd.
Sas_Mon schreef:De nieuwe wintec wide, de BUA, WOW en de Equestor movimenta voldoen aan die criteria. Lagen alle 4 goed op mijn Lippi met vergelijkbare bouw. Ik zat het beste op de equestor en Lippi vond lucht niets waardoor Wintec en Wow afvielen.
Dapnik schreef:Hier ook een wintec wide op een brede haf, is eigenlijk mijn paszadel maar ze loopt er zo fijn onder haha.
En echt ideaal aan te passen
dieseltje09 schreef:Odetje92 schreef:Frank Baines, Ideal, Seabiz, Ruiz Diaz, Albion
Seabiz / Ruiz Diaz hebben zeer zeker geen u boom... Heb dr 1 gehad namelijk en die ging alle kanten op behalve de goede zeg maar